Na wielkim ekranie {Papierowe Miasta - Paper Towns}




Kolejna powieść Johna Greena, której ekranizację będzie można zobaczyć na wielkim ekranie. W sumie można było się tego spodziewać. „Gwiazd naszych wina” było wielkim sukcesem, nie tylko, jeśli chodzi o film, ale i książkę. Ci, którzy nie mieli okazji zapoznać się z „Papierowymi miastami” będą mieli tę szansę. Większość wyznaje zasadę – najpierw książka, potem film. Więc do roboty! :)

Trochę o fabule… Nastoletni Quentin Jacobsen spędza czas na adorowaniu z oddali żądnej przygód, zachwycającej Margo Roth Spiegelman. Więc kiedy pewnej nocy niegrzeczna Margo uchyla okno i, zakamuflowana jak ninja, wkracza na powrót w jego życie, wzywając go do udziału w tajemniczej i misternie zaplanowanej przez siebie kampanii odwetowej, Quentin oczywiście podąża za dziewczyną. Gdy ich całonocna wyprawa dobiega końca i nastaje nowy dzień, Quentin przychodzi do szkoły i dowiaduje się, że zagadkowa Margo w tajemniczych okolicznościach zniknęła. Chłopak wkrótce odkrywa, że Margo zostawiła pewne wskazówki i że zostawiła je dla niego. Podążając jej urywanym śladem, w miarę zbliżania się do celu Q odkrywa zupełnie inną Margo, niż ta, którą kochał i znał dotychczas.

Zastanawiacie się kto zagra Quentina? Będzie to znany z „Gwiazd naszych wina” Nat Wolff. Osobiście znam go jeszcze z „Stuck In Love”, gdzie grał jedną z głównych ról u boku Lily Collins, Logana Lermana i Jennifer Connelly. Jestem bardzo ciekawa jak poradzi sobie z rolą Quentina. Jeśli chodzi o Margo, to tutaj dostałam lekkiego szoku. Bohaterkę zagra Cara Delevingne. Zapewne większość z Was zna tę brytyjską modelkę. W 2012 roku zagrała małą rolę w „Annie Kareninie”. I to chyba na tyle jeśli chodzi o jakieś jej interesujące role. „Papierowe miasta” mogą być dla niej drzwiami do kariery aktorskiej. O Wolffa się nie boję, ale jeśli chodzi o Delevingne to mam pewne obawy, co do słuszności obsadzenia jej w tym filmie. Ale podobno na castingu była bezkonkurencyjna i sam John Green powiedział, że świetnie rozumie postać Margo. 

Teraz trochę o reszcie bohaterów. Tutaj zaciekawili mnie najbardziej oczywiście przyjaciele Q i Lacey. Radara zagra Justice Smith. W Bena z obsesją na punkcie króliś wcieli się Austin Abrams. Halston Sage zagra Lacey. Gdy pierwszy raz ją zobaczyłam od razu uznałam, że nadaje się do tej roli, ale jeszcze zobaczymy. Reszta to mało znani aktorzy, ale dzięki tej ekranizacji mogą się wybić. Angele – dziewczynę Radara zagra Jaz Sinclair. Jeśli chodzi o chłopaka Margo – Jase’a zagra Griffin Freeman, który w tym roku zagra u boku Samuela L. Jacksona w adaptacji powieści Stephena Kinga – „Cell”. W postać drugiej (fałszywej) przyjaciółki Margo – Becca Arrington – wcieli się Caitlin Carver. A mamę Q zagra Cara Buono znana z serialu Mad Men. 

Film trafi prawdopodobnie do kin zagranicą 19 czerwca 2015 (w niektórych źródłach 6 czerwca).  A już niedługo u mnie na blogu recenzja książki :) 




21 komentarzy:

  1. Serio... Modelka będzie udawać aktorkę... Czarno to widzę.
    No ale zobaczymy. Po przeczytaniu książki stwierdzam jednak, że żadna powieść Greena GNW nie pobije, więc nie spodziewam się szału

    OdpowiedzUsuń
  2. Papierowe miasta są moim zdaniem o wiele lepsze od GNW. To moja ukochana książka tego autora. Co do Cary. Wystarczy obejrzeć kilka filmików z jej udziałem by zobaczyć, że dziewczyna rozumie Margo lepiej niż ktokolwiek inny. Jest niesamowitą dziewczyną i trzymam za nią mocno kciuki! Na początku wiele osób marudziło na obsadzenie w GNW w głównej roli męskiej Elgorta, a potem utarł wszystkim nosy udowadniając jak dobry jest! Mam nadzieję, że Cara zrobi to samo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie podoba mi się pomysł, aby Cara grała w filmie, ale może będzie miłe zaskoczenie. Nadal nie przeczytałam ani nie obejrzałam "Gwiazd Naszych Wina", muszę uwzględnić tę książkę w moim wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. modelka jako aktorka ... no nie jestem w 100% przekonana, ale z chęcią wybiorę się do kina na ten film

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa, naprawdę jak to wszystko wyjdzie. Wolałabym aby zekranizowano Szukając Alaski, ale to pewnie za rok :P Nie chcę oceniać aktorów jeszcze przed zobaczeniem ich na wielkim ekranie, a zwłaszcza jeśli chodzi o osobę grającą Margo.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka dopiero przede mną, ale jestem niemal pewna, że do kina na seans się wybiorę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie porównywałabym "Papierowych Miast" do GNW. Te książki poruszają zupełnie inne tematy i każda jest na swój sposób zachwycająca (przynajmniej taka jest moja opinia). W GNW mamy problem choroby w bardzo młodym wieku, a w "Papierowych Miastach" poruszamy kwestię poszukiwania siebie. Punktami wspólnymi są tu tylko autor, sposób jego pisania i to, że głównymi bohaterami są nastolatkowie. Mnie osobiście bardziej podobały "Papierowe Miasta", co nie znaczy, że nie lubię GNW.;) Co do filmów, to się nie wypowiadam, bo jeszcze nawet nie oglądałam GNW. :) Ale jestem bardzo ciekawa jak wyjdzie ta produkcja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze książki, choć mam ją w swoich planach. Nieco sceptycznie podchodzę do obsadzenia Cary w roli Margo, ale może okazać się, że bardzo myliłam się w swojej ocenie! Mam nadzieję, że pozytywnie mnie zaskoczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widzę Cary w roli aktorki ;) co do książki jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar, więc muszę się pospieszyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio znielubiłam ekranizowanie powieści. Ale zobaczymy co z tego wyniknie. Trzymam kciuki za Care.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. + informuje o zmianie nazwy mojego bloga. Teraz istnieje pod nazwą: Krucze Gniazdo.

      Usuń
  11. Muszę szybko przeczytać tę książkę, zanim na ekranach pojawi się film. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Także koniecznie muszę przeczytać tę książkę.
    Czekam z niecierpliwością na ekranizację.
    Pozdrawiam i zapraszam http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka wciąż przede mną, ale jestem na dobrej drodze by dać jej szansę, mimo rozgoryczeniu jakie czuję po "19 razy Katherine" :D "Papierowe miasta" czekają już na półce, także liczę, że zbliżające się ferie pozwolą mi poznać ten tytuł. ;)
    Uwielbiam Natta, właśnie dzięki "Stuck In Love", uważam że będzie cudowny! Bo to przecież Natt! :D A modelka... Wydaje mi się, że skoro jednak ją wybrano z tego kastingu i spośród pewnie wielu innych nazwisk, będzie dobrze. ;) Czekamy zatem. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  14. Od jakiego czasu biorę się za tą książkę, chyba czas najwyższy w końcu przeczytać :)
    Ale Cara jako aktorka.. Hmmm, nie przemawia to do mnie w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie taką zasadę wyznaję - najpierw książka potem film, więc muszę się brać do roboty ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podobały mi się "Papierowe miasta", więc mam nadzieję, że będę mogła wybrać się na ich ekranizację do kina:)

    Nominowałam cię do Libster Blog Award. Mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytania.

    http://whiteblackbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Zostajesz nominowana do LIEBSTER BLOG AWARD ! Tutaj >>> http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. z chęcią go obejrzę, bo lubię Greena :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...