Postrossing & penpals - coś znanego i obcego

Witajcie! Hello! Guten Tag! Hola! Bonjour! 你好!

Dzisiaj notka zupełnie nie na temat :). Ostatnio mam bzika na punkcie postrossingu i penpalsów. Dla niewtajemniczonych już wszystko tłumaczę. Postrossing.com jest raczej znaną większości stroną. Polega to na tym, że wysyłasz pocztówki do wylosowanych osób. Twoje kartki idą w świat, a inne przychodzą do Ciebie od postrosserów z różnych państw. Pierwszy raz o tej stronie usłyszałam ponad 2 lata temu od koleżanek z klasy. Długo nic z tą informacją nie robiłam, aż do teraz, bo naprawdę się wkręciłam. Minusem tego jest to, że nie zawierasz żadnych znajomości z takimi osobami. Kartka wysłana i tyle.

Jest na to jednak sposób, chętni do bliższego poznania osób zza granicy mogą znaleźć pewien wątek na forum postrossingu. Trafiłam tam zupełnie przez przypadek. Temat „Pen pals”. Dla większości może to być nieznane pojęcie. Nie słyszałam o tym wcześniej. Okazało się, że nawet są różne rodzaje penpalsów (osoba z którą piszemy), snail – wysyłasz listy tradycyjną pocztów, oraz ci, którzy kontaktują się mailowo i przez różne komunikatory. Przez forum poznałam Wen i Vivian z Chin, Jasmine z Hong Kongu, Sarah z Niemiec oraz Fione z USA. Ale nie tylko tam można szukać osób chętnych do rozmowy i nawiązywania nowych znajomości. Jeśli ktoś myśli o bardziej kreatywnej korespondencji, pięknych kopertach, znaczkach czy upominkach i może nawet większej otwartości warto poszukać kogoś na Instagramie. Jest tam kilka kont gdzie ogłaszają się ludzie, którzy chcą poznać kogoś nowego. Znalazłam tam Samanthe i kochaną Briane z USA, Anne z Czech, Hanne z Finlandii, Misirli z Turcji i moją najlepszą na świecie Kathryn z Anglii. 

Ciekawe osoby można znaleźć również na interpals.net. Sama przez dłuższy czas korzystałam z tego portalu, ale dłuższych znajomości nie nawiązałam. Jest dużo taki stronek w sieci, wypróbowałam już chyba wszystkie :P
Jest to naprawdę cudowna forma nawiązywania znajomości. Można poznać kulturę i zwyczaje danego kraju, podszlifować język, a nawet dowiedzieć się, które książki są popularne w innych państwach. Większość z moich penpalsów to właśnie fani czytania, dlatego potrafię znaleźć z nimi wspólny język :) Jeśli macie pytania odnośnie tego tematu piszcie śmiało :)

13 komentarzy:

  1. Postrossing wydaje się być super sprawą :) Sama kiedyś często odwiedzałam stickam.com, gdzie można było prowadzić wideo rozmowy z ludźmi z całego świata. Niestety ta strona już nie istnieje:( Najbardziej śmieszyły mnie sytuacje, kiedy ktoś dowiadywał się, że jestem z Polski i mówił "oh, i know one word in polish- ku*wa"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to pięknie, jestem ciekawa tylko co to za Polacy nauczyli ich takiego słowa i mam nadzieję, że nie przetłumaczyli... W każdym razie postcrossingu warto spróbować :)

      Usuń
  2. Uwielbiam postcrossing i penpals !! Jakiś czas temu miałam bzika na tym punkcie i nic nie robiłam, tylko wypisywałam pocztówki, pisałam listy i komponowałam prezenty dla znajomych za granicy :) Chwilowo to zaniedbałam, bo matura, studia i ogólnie małe zamieszanie w moim życiu, ale muszę do tego powrócić, bo aż zatęskniłam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że nie jestem jedyna osobą, która o tym nie słyszała. :D Ale bardzo mnie to ciekawi.
    ~Księżycowa Pani

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie to, że uwielbiam kontakt z ludźmi zza granicy pewnie też bym o tym nie słyszała ;) Jeśli Cię to ciekawi, możesz zajrzeć na stronę i zobaczyć co się z czym je :D

      Usuń
  4. Swoją przygodę z postcrossingiem planuję od początku roku, ale już prawie koniec 2014, a ja nadal stoję w miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trzeba wziąć się w garść :) To tak dużo czasu nie zajmuje, a warto :)

      Usuń
  5. Postcrossingiem 'zajmowałam się' parę lat temu, jednak po kilku miesiącach stwierdziłam, że nie chce mi się tak często latać na pocztę po znaczki i sobie darowałam. :D Natomiast jak patrzę na te Twoje piękne listy z penpals, to od razu mam ochotę tego wypróbować :) Uwielbiam takie sprawy, może kiedyś w końcu się za to zabiorę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na interpals ostatnio siedzę :) A listy wysyłałam, do Niemiec, USA i jeszcze gdzieś, ale nie pamiętam :) z jedną dziewczyną chyba z trzy listy wymieniłam i na tym się skończyło :( Tyle, że ja szukałam ich przez hasztagi na Instagramie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przez hasztagi też można np. #penpalswanted albo #penpalsneeded :D Ale polecam znaleźć konto np. penpal.finder lub findmeapenpal :)

      Usuń
  7. Inspirująca ta Twoja notka i zachęcająca!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja postcrossing odkryłam dopiero niedawno bo od września, ale bardzo szybko się wkręciłam. Może kiedyś też spróbuję PenPals

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...