Wyzwanie Fantastyczna Dwunastka {marzec}


 Nick
LUTY
GumcioBook
1
Avenix
1
Tatti Sheri
-
April
-
Luna
-
alinka malinka
-
Wiktoria Kotowata
-
Gosia B
1
Patrycja Waniek
-
Stray
1
Roberta Raj
1
Akane Kareu
-
Keira K.
1
Mitis
-
Ana
1
Oleksandra Avigeth
-
Dice xx
-
Radosław Kowalski
2
Agnes Dolores
-
Wiki
1


Był już horror i high fantasy. Teraz pora na coś trochę bardziej nietypowego, choć zapewne Wam znanego. Marzec ogłaszam miesiącem steampunku. 

Steampunk to nurt stylistyczny w kulturze. Jest to pewna odmiana sci-fi z połączeniem gotyckiego horroru. Akcja utworów zazwyczaj odgrywa się w epoce wiktoriańskiej. Jest w pewien sposób podobny do cybepunktu. Z tą różnicą, że tutaj bohatera nie otaczają technologie komputerowe i informatyczne, ale mechanika. Prowadzi to do powstawania różnych wynalazków, które często mogą przysporzyć bohaterowi dużo problemów. Można spotkać tu nienaganne maniery, bowiem akcja zazwyczaj toczy się w Wieku Pary, czyli sami dżentelmeni i damy. Możecie przygotować się na cudowny klimat, maszyny parowe, skomplikowane tykające zegary i koła zębate.


Przykładowe pozycje:
  • Lewiatan – Scott Westerfeld
  • Dziewczyna w stalowym gorsecie – Kady Cross
  • Żelazny cierń – Caitlin Kittredge
  • Seria Protektorat Parasola autorstwa Geil Carriger („Bezduszna”, „Bezzmienna” itp.)
  • Seria Diabelskie Maszyny Cassandry Clare („Mechaniczny Anioł”, „Mechaniczny Książę” itp.)
  • Obsydianowe serce – Ju Honisch
  • Żelazny Książe – Meljean Brook
  • Coś bardziej z klasyki: Maszyna różnicowa- William Gibson, Bruce Sterling; Alteracja- Kingsley Amis

14 komentarzy:

  1. Coś nie wyszło mi w lutym :-) Ale w marcu na pewno się zawezmę i coś przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze nie czytałem żadnej steampunkowej książki, może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, coś cienko to widzę:) Ale się postaram.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam spytać czy Trylogia czasu też się zalicza do tego gatunku? Zieleń szmaragdu, Czerwień rubinu itd.

      Usuń
  4. W lutym mi nie poszło najlepiej, ba, nie poszło mi wcale. W marcu będzie chyba tak samo, niestety, a szkoda :C Chociaż w bibliotece widziałam Lewiatana. Może czas po niego skoczyć? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak mi wstyd, znowu nic nie przeczytałam :(
    W marcu też się nie zapowiada, bo nie przepadam za takimi książkami :( ale kto wie? Może jak znajdę coś fajnego z tego gatunku to przeczytam ;)
    Pozdrawiam, Luna

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyniki nie są takie złe :))

    OdpowiedzUsuń
  7. fajan akcja :) trzymam kciuki za przeczytanie tych pozycji

    OdpowiedzUsuń
  8. "Trylogia czasu I: Czerwień rubinu" - Kerstin Gier
    http://gosia72.blogspot.com/2014/03/trylogia-czasu-i-czerwien-rubinu.html

    OdpowiedzUsuń
  9. "Dom Burz"- Ian R. MacLeod
    http://gosia72.blogspot.com/2014/03/dom-burz-ian-r-macleod.html

    Wyczytałam, że to też steampunk:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, zaliczyłabys do wyzwania "Mroczne Materie" Philipa Pullmana? Bo przeglądając steampunkowe pozycje natrafiłem na jego trylogię, ale nie jestem pewien... A akurat zbieram się do przeczytania drugiej części.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...