Liebster Award... znowu mnie dopadło ;)




Do zabawy zaprosił mnie Damian z pozytywniezaczytany.blogspot.com. Liebster Award jest bardzo znane wśród blogerów, wielu brało już udział w tej zabawie. Sama też do nich należę, jednak pytania Damiana wydawały mi się naprawdę ciekawe, więc cóż… oto moje odpowiedzi.



1.Jak myślisz czy kosmici istnieją ? Czy w odległych galaktykach są nasze sobowtóry ?
 Na pewno wierzę w obce formy życia będące gdzieś tam, nie wiadomo gdzie. Może nie w naszym Układzie Słonecznym, ale w innej galaktyce. A jeśli miałabym wierzyć w kosmitów to na pewno nie szukałabym ich na planetach, ale ich satelitach (nikt nie poświęca im uwagi, a kto wie, może kryją coś niesamowitego).

Żaden człowiek nie jest taki sam, nawet między bliźniętami jednojajowymi są różnice. Ale mimo, że nie wierzę, że gdzieś tam jest druga ja, myślę, że istnieją Doppelgängery. To sobowtór będący złą częścią nas (lub dobrą, w zależności od osoby). Wygląda tak samo, a jednak osobowość ma inną.

2.Jak chcesz wyglądać w przyszłości?

Zawsze, gdy wyobrażam sobie siebie za 60 lat to widzę moją twarz za kopułą hibernacyjną… w drodze na inną planetę… albo żeby przeczekać ten bajzel, który robi się na świecie.

3.Czy aby zobaczyć światełko w ciemnym tunelu, wystarczy samemu je zapalić? Czy potrafić wskrzesić w sobie nadzieję?‎

Zawsze można mieć nadzieję. Ale to czy potrafię ją wskrzesić zależy od tego czego ona ma dotyczyć. Poza tym wolę z góry zakładać czarny scenariusz, by potem nie poczuć zawodu, a w razie czego- cieszyć się jeszcze bardziej.

4.Co dla Ciebie znaczy słowo kochać?‎

W skrócie: poświęcenie. Ale nie chodzi tylko o osłanianie własną piersią w razie zagrożenia życia, ale i o czas. Czas na rozmowę i milczenie.

5. Czy uważasz, że zapożyczanie przez ludzi wyrazów z innych języków (np. wyrazów: weekend, meneger, firma itd.) jest złym pomysłem i zaśmiecaniem oraz niszczeniem naszego pięknego, polskiego języka? Czy jest to według Ciebie może normalne i w porządku? Jak często "zapożyczasz" wyrazy?

Zapożyczam prawie cały czas. Zdarza się, że myślę tylko po angielsku, albo piszę zwykłe notatki na ręce po niemiecku. Nie jest jednak spowodowane to tym, że nie lubię naszego języka, ale po prostu tak jest szybciej i efektywniej. Pewne rzeczy o wiele szybciej i proście wytłumaczy się po angielsku niż po polsku. Szanuję nasz język i jestem dumna z tego, że umiem się nim posługiwać, zważywszy na to, że według mnie jest on trudniejszy nawet od chińskiego, którego miałam okazję się uczyć. 


6.Jak wygląda twoja biblioteczka? Możesz podać zdjęcie :)

Moja biblioteczka jest dość skromna. Tylko 7 zapełnionych półek na ulubioną literaturę + stosy (niestety już mi się na półkach nie mieszczą :/). Może kiedyś zrobię o tym oddzielny post ze zdjęciami albo filmik. 

7.Ile miałaś/leś wczoraj wyświetleń?

Dokładnie 320.

8.Łatwiej jest wybaczyć czy zapomnieć? dlaczego?‎
Zdecydowanie żadna z tych opcji. W każdym razie ja tak mam. Jeśli chodzi o błahe sprawy to spoko, nie ma co rozstrzygać itp. Ale jeśli ktoś rzeczywiście zalazł mi za skórę i mówię, że wybaczam, tak naprawdę zawsze w głowie zapala mi się lampeczka gdy widzę tę osobę. Zachowuję się normalnie, wszystko jest jak zawsze, ale w pewnych sprawach nie potrafiłabym zaufać już na tyle tej osobie. A jeśli chodzi o zapominanie, to za dobą mam pamięć :P


9. Czym starasz się kierować w życiu?‎

Sercem i rozumem xD

10. Jesteś tolerancyjny/na ?

Wszystko zależy. Nie mam nic przeciwko innym religiom czy koloru skóry, ale to są rzeczy naturalne. Za to nie zawsze piercing, emosi czy goci są entuzjastycznie przeze mnie przyjmowania. Człowiek powinien być sobą, wyrażać siebie, ale w pewnych momentach to lekka przesada.

11 . Gdybyś mogł/a cofnąć czas, zrobiłbyś/łabyś to??

Tak! Cofnęłabym się do podstawówki albo przedszkola i już na zawsze tam została.



Nie będę nikogo nominować, bo większość odpowiadała już na pytania. Jednak jeśli ktoś chce to może napisać odpowiedzi na pytania Damiana :)

4 komentarze:

  1. Właśnie Angol powie coś o wiele łatwiej, a my się tworzymy, żeby było bardziej kolorowo. :) No, ja nie mam niestety tak dobrego angielskiego i jeszcze nie piszę notatek w tym języku, a niemiecki to nie moja bajka, chociaż wcale aż źle mi nie idzie. :) I bardzo dużo wyświetleń masz. :) Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę sie, że moje pytania Ci się spodobały. Dziękuje za piękne odpowiedzi i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabawa powraca na blogi. Zapraszam do dyskusji u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam taki sam stosunek do języków obcych :) Zapożyczenia są potrzebne, tego nie można im odmówić, problem robi się dopiero wtedy, kiedy używa się ich za dużo. Tylko jeszcze nie wyznaczyłam, gdzie jest ta granica, a zapożyczam prawie cały czas - od klasy dwujęzycznej mózg mi się lasuje :D

    Przy okazji, do wygrania nowy egzemplarz "Feed. przegląd Końca Świata" :)
    http://zrecenzowana.blogspot.com/2014/01/losowanie-feed-przeglad-konca-swiata.html

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...