Pytam Blogera {Portale literackie & fora)

Portale literackie są znane i często odwiedzane chyba przez każdego blogera. To na nich pojawiają się nasze recenzje, można się dowiedzieć wielu nowinek o książka czy spróbować swoich sił w różnych konkursach. Na przykład lubimy czytać dale wiele możliwości, a na paranormal books są najświeższe informacje o praktycznie wszystkim związanym z książkami, w tym z ich ekranizacjami. Można by tak wymieniać godzinami. Ale poza portalami są i fora, na których mnóstwo ludzi dyskutuje i wymienia się informacjami. Kolejna odsłona "Pytam Blogera" i kolejne blogerki, które odpowiedziały na moje pytania. Oto one:
Rosemary  z http://swiat-rosemary.blogspot.com/
Aniusiaczek92 z http://aniusiaczek92.blogspot.com/
Patka z http://beauty-little-moment.blogspot.com/

Jaki portal literacki najczęściej odwiedzasz?

Rosemary: Dość często wchodzę na goodreads. Rzadziej, ale też mam konto: lubimyczytac.
Aniusiaczek92: Nie wiem czy to załapie się pod pojęcie portali literackich, ale dość często odwiedzam lubimyczytac.pl, paranormalbooks,pl czy też goodreads.com.
Patka: Najczęściej zaglądam na paranormalbooks.pl. Portal jest po prostu świetny, prowadzony przez młodych bardzo kreatywnych ludzi, którzy ciągle zaskakują fajnymi i ciekawymi pomysłami. Prezentują tam bowiem, nie tylko recenzje, wywiady, zapowiedzi (choć swoją drogą w zapowiedziach są świetni! Zawsze wiedzą o wszystkich nowinkach jako pierwsi), ale też masę konkursów (które uwielbiam!), i prowadzą wiele ciekawych akcji takich jak "Like, Try, Why", "Ometkowani", "Rekomendowane przez...", "15 książek o...", że już o różnych quizach i playlistach nie wspomnę. Portal obserwuję już parę ładnych lat, praktycznie od kiedy powstał, pamiętam jeszcze dawny adres na wordpresie. Bardzo się rozwinęli od tego czasu i wciąż nie przestają mnie zadziwiać swoją inwencją i zaangażowaniem. 



Uważasz, że takie portale są potrzebne?

Rosemary: Myślę, że tak. Pomagają znaleźć ciekawe książki, można zobaczyć, co czytają inni. Albo po prostu znaleźć informacje o powieściach.
Aniusiaczek92: Jak najbardziej uważam, że są potrzebne. Takie portale pomagają mi dość często w dokonaniu wyboru zakupu nowych książek, bo niestety mój budżet jest ograniczony i wiadomo z czegoś muszę zrezygnować. Poza tym jest to świetne miejsce na poznanie opinii innych czytelników na temat danej książki i skonfrontowanie tego ze swoimi refleksjami.
Patka: Absolutnie tak! To wspaniałe źródła informacji o naszym książkowym świecie, dzięki nim wiemy co wkrótce pojawi się w księgarniach, co warto czytać, ale także dają masę okazji by zdobyć ciekawe pozycje w konkursach. Dzięki interesującym artykułom są też źródłem rozrywki. Ktoś mógłby powiedzieć, że od tego wszystkiego mamy przecież blogi, ale trzeba zadać sobie jedno podstawowe pytanie: skąd blogerzy wiedzą to wszytko? ;)




Udzielasz się na jakimś forum? Jeśli tak to w rozmowach na jaki temat się najczęściej wypowiadasz?

Rosemary: Tak, na ksiazkimlodziezowe.fora,pl Często, jak przeczytam jakąś książkę, piszę moją opinię. Lubię też czytać recenzje innych.
Aniusiaczek92: Moim ulubionym forum jest ksiazkimlodziezowe.fora.pl, gdzie najczęściej dziele się z innymi moimi wrażeniami na temat książek czy też snuje refleksje na temat dalszych losów bohaterów.
Patka: Od kilu lat należę do forum ksiazkimlodziezowe.fora.pl i muszę przyznać, że traktuję forumowiczów niemal jak członków rodziny. Choć często zaglądam do działu "zapowiedzi" oraz "przeceny na książki" (stale polecam nowe promocje, które testuję na sobie), to coraz częściej zerkam do działu "o nas". Użytkowniczki znam więc bardzo dobrze, (mamy już kilka szczęśliwych mężatek, a nawet mam!) wiem jaki mają charakter i gust więc najczęściej wybieram książki polecane przez te, najbardziej do mnie podobne. Mówią, że tacy wirtualni przyjaciele to zło, a ja tylko się z tego śmieję. Z dziewczynami można pogadać absolutnie o wszystkim, o książkach i o życiu. Organizowane są nawet zloty forum, ale niestety nie mogłam być na żadnym z powodu odległości. Łódź mi nie po drodze ;)



O czym najbardziej chciałabyś porozmawiać z blogerami?
Rosemary: Myślę, że ciekawie jest poznać opinie innych o książkach, porozmawiać o ulubionych powieściach.
Aniusiaczek92: Oczywiście o książkach. Bardzo często wdaje się w dyskusje na temat przeczytanych przeze mnie książek z moimi przyjaciółmi, jak i innymi blogeram.
Patka: Chciałabym się dowiedzieć, jak to robią, że czytają 3 książki tygodniowo i przy okazji zgarniają same piątki w szkole;) A tak poważnie, chyba chciałabym zapytać jak wygląda w ich otoczeniu ten niby "analfabetyzm", który rzekomo zapanował wśród młodzieży. Przyznaję- moich znajomych boli nawet czytanie opisu na książce, pomijając już fakt, że parzy ich ona jak woda święcona (nie liczę tu kliku przyjaciółek, które mają sezonowe fazy czytania), niektórzy wręcz uważają mnie za dziwadło, bo większość kieszonkowego przeznaczam na książki a nie jak statystyczny nastolatek- na piwo... Ale widząc ile jest Was, wspaniałych, absolutnie zakochanych w książkach młodych ludzi, aż nie chce mi się wierzyć, że młodzież faktycznie nie czyta. Interesuje mnie też co blogerzy myślą na temat pożyczania książek (ja straciłam już kilka niestety...).


Wyniki ankiet, w których mogliście głosować jakiś czas temu na bocznym pasku bloga

Blogerkom dziękuję za poświęcony czas, a tymczasem idę polować na kolejne ofiary do następnej odsłony akcji (ktoś chętny?).

10 komentarzy:

  1. Strasznie fajną "akcję" urządziłaś! Podoba mi się :D (jestem u Ciebie od niedawna, więc nie ogarnęłam wcześniej xd) Jestem ciekawa, co następnym razem wymyślisz... Jakby Ci zabrakło chętnych, to ja jestem! :D Może nie teraz, bo mam mało doświadczenia w blogowaniu, ale polecam się na przyszłość ;)
    Pozdrawiam,
    Nika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem na kilku portalach literackich i chwale sobie je. Ważne, że są w sieci takie miejsca dla moli książkowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jestem chętna , ale zależy jaki temat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna akcja :) Może nawet byłabym chętna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna inicjatywa :) Nie wiedziałam, że paranormalbooks zaczynał na wordpresie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I jak zwykle wyszło, że Patka się najbardziej rozpisała :D Ups :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem chętna, ale to zależy od tematu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Parankrmal books wymiata, nawet mają ask'a. Świetny wywiad i chętnie w takim wzięła udział.

    OdpowiedzUsuń
  9. Również najchętniej korzystam z Lubimyczytać:)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...