Wywiad z Gwen Hayes

Gwen Hayes- czytelniczka, pisarka i miłośniczka popkultury, mieszka w Pacific Northwest ze swoim mężem, który jest jej prawdziwym bohaterem, dziećmi i zwierzakami, których jest właścicielką. Pisze opowiadania, dla nastoletnich i dorosłych czytelników, o miłości, strachu i chronieniu świata.
Pierwsza powieść autorki ("Strąceni") została wydana w marcu ( w Polsce w lipcu) 2011r. Niecały rok później światło dzienne ujrza kontynuacja serii- "Śniąc na jawie".  Również wydała książki takie jak "So Over You", "Totally Tubular", "Butterface", "Ours Is Just a Little Sorrow", "The Chosen", "Second Son of a Duke", "Let Me Call You Sweetheart", "The Fallen" i "Oh Goddess".

Dlaczego zaczęła Pani pisać? Czy było to Pani marzenie z dzieciństwa?

Chciałam być pisarką, gdy byłam dzieckiem, ale z jakiś powodów przestałam pisać po szkole średniej i nie mogłam ponownie złapać weny twórczej aż skończyłam 37 lat!

Co jest najtrudniejsze dla pani w pisaniu książki? Może stworzenie postaci czy otoczenia?

Stworzenie bohaterów jest najprostsze...wiedza o tym co mają robić jest trudniejszą częścią twórczości :)

Czy są jakieś wady bycia pisarką?

Cóż, nie ma gwarancji, że zarobisz na życie. I nawet jeśli ci się to uda, może być to niestabilne. Także, czasami głosy w mojej głowie nie interesują się tym, że mam do zrobienia inne rzeczy i nie chcą zostawić mnie w spokoju.


Skąd wziął się tytuł ‘Strąceni’? Czy najpierw ma pani gotowy tytuł i zaczyna pani pisanie książki czy przychodzi on w trakcie?

Zazwyczaj tytuły przychodzą mi do głowy gdzieś podczas pisania. "Falling Under" ("Strąceni")  przyszedł z pierwszą sceną w książce.Właśnie ją pisałam, gdy przyszedł mi do głowy. Jednak nie miałam pojęcia o czym będę pisała dalej.


Czy przywiązuje się pani do bohaterów ze swoich książek?

Nie bardzo. W rzeczywistości wielu z nich nie lubię obecnie. Oni nigdy nie robią tego co bym chciała.

Często czytasz opinie o swojej książce w Internecie?

Prawie nigdy nie czytam recenzji moich książek. Pochwała sprawia, że czuję się nieswojo,a krytyka, że trudno mi jest pisać. Więc, po prostu je ignoruje.

Nad jaką książką pani teraz pracuje?

Aktualnie nie piszę. Wzięłam stanowisko jako kierownik redakcji w "Entangled Publishing" i jestem przez to dość zajęta. Jestem pewna, że niektóre postacie lub inne rzeczy zaczną mnie wkrótce prześladować , abym kontynuaowała ich historie. Nie można ich uspokoić na długo!

http://www.gwenhayes.com/

11 komentarzy:

  1. Książek pani Hayes niestety nie miałam okazji przeczytać, a wielka szkoda, bo wywiad bardzo mi się spodobał i coś czuję, że książki również mogłyby przypaść mi do gustu :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam styczności z twórczością pani Hayes ale wydaje się niesamowicie pozytywną i sympatyczną osobą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę książki, ale nigdy nie zainteresowały mnie wystarczająco, by sięgać. I niestety wywiad utwierdza mnie w mojej decyzji ;-(

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałam przeczytać, serię pani Hayes, jednak nie jestem pewna czy ta seria kończy się faktycznie na 2 tomach... Możesz rozjaśnić mi nieco tą sytuację? Nie ufam totalnie amberowi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie wiadomo o trzeciej części, w każdym razie ani na stronie autorki ani nigdzie nie ma o tym informacji. Ale podejrzewam, że będzie jeszcze jedna część. Tak jak autorka wspomniała nie pisze teraz nic, ale zapewne coś ją zmusi do kontynuacji tej serii :D

      Usuń
  5. Nie znam tej Pani, ani Jej serii :( Ale wywiad ciekawy.. Postaram się zapoznać z tą serią w najbliższym czasie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam "Strąconych" i "Śniąc na jawie", wspominam raczej miło, choć czytałam o wiele lepsze książki. Wywiad z autorką jest bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam obie książki, pierwsza mi się podobała bardzo, druga już nieco mniej. Fajnie jest się dowiedzieć kilku faktów o autorce :)

    Przy okazji zapraszam do mnie na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja, podobnie jak większość, nie czytałem książek tej autorki, co muszę szybko zmienić. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny wywiad, ale jakoś średnio podobała mi się książka "Strąceni" tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem fanką popkultury :))

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...