"Podarunek śmierci" Bree Despain

Tytuł: Podarunek śmierci
Oryginalny tytuł: A Dark Divine Novel. The Savage Grace
Autor: Bree Despain
Wydawnictwo: Galeria Książki
Ilość stron: 544


Ocena: 5/6
 





Daniel jest uwięziony w ciele białego wilka. Grace rozpaczliwie próbuje pomóc mu wyrwać się z tego stanu zanim utraci resztki człowieczeństwa. Szykuje się wyścig z czasem. Tabold próbuje odzyskać zaufanie Grace, jednak dziewczyna czuje, że jedyna osoba, na której może polegać to Gabriel. Jednak i on ją opuszcza w najtrudniejszej chwili. Jej ojciec leży w szpitalu w stanie krytycznym i to pośrednio z jej winy, a Gabriel musi wracać do watachy, inaczej miasteczko stanie się polem bitwy wilkołaków.


"Zabijając.A tego nie zniosę. Mimo, że się zmieniłem, że stałem się... diabli wiedzą czym... nadal jestem tylko Psem Śmierci. Oto, czym jestem: szafarzem śmierci."

Po książkę sięgnęłam od razu po przeczytaniu drugiej części. Zakończyła się ona bardzo intrygująco, co nie pozwoliło mi czekać z odkrywaniem kolejnych tajemnic serii. Tak jak w poprzednim tomie czytałam jak najszybciej, żeby dowiedzieć się co ukrywa Daniel, z koleji w tym nie mogłam się doczekać jego przemiany. 


Grace, którą bardzo polubiłam już w drugiej części, nadal robiła wszystko by ocalić kochane przez siebie osoby. Ale oczywiście znamy taki typ bohaterki. Jest on bardzo popularny w dzisiajszych książkach. Mimo to, uważam, że fabuła jest bardzo ciekawa. Przedstawia inne oblicze wilkołactwa. Zawsze była mowa o jakiejś chęci przemiany, wewnętrznych rozterkach. Jednak jeszcze nie spotkałam takiej książki, w której klątwa wilkołactwa i cała ich historia byłaby tak dobrze przedstawiona. Tutaj wilkołak- demon przemawia do człowieka w jego głowie, zmusza go do złego, przejmuje nad nim kontrolę. Najprawdziwsza klątwa. 


W pierwszej części jedne wydarzenia spokojnie przechodzimy w drugie. Wątków pobocznych było dość mało. Moża było poznać bohaterów jednak nie każde ich zachowania w danych sytuacjach były jasne. W ostatnim tomie jednak wszystko jest inaczej. Akcja się zagęszcza. Praktycznie na każdej stronie dzieje się coś ważnego i ekscytującego. Grace i Daniel stali się bardzo bliskimi czytelnikowi postaciami. Każde zachowanie jakiegoś bohatera ma wpływ na dalszy ciąg wydarzeń. 


Zakończenie jest z jednej strony dość przewidywalne, a z drugiej zaskakujące. Nie mam pojęcia czy autorka napisze kolejną część. Niby seria się skończyła, oczywiście został niedosyt, ale dla wielu to jest koniec. Jednak autorka nie wyjaśniła wszystkich wątków, a nawet mogłoby się wydawać, że powinien być jeszcze kolejny tom, gdyż została zapowiedziana zemsta (?), kolejna walka (?). 


"Śmierć nie jest jedyną rzeczą, którą możesz rozdawać. Udowodnię ci to."

Podsumowując. Seria jest na pewno godna przeczytania. Nie jest to arcydzieło na miarę "Harrego Pottera" czy "Igrzysk Śmierci", ale losy bohaterów wciągają niesamowicie. Polecam wszystkim fanom paranormal romance. 


Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Czytam fantastykę

16 komentarzy:

  1. Mimo wszystko raczej na razie się nie skuszę na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie. Czytałam tej autorki ,, Łaskę utraconą'' i nawet mi się podobało, dlatego chętnie poznam również i powyższą pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam pierwszą część i nie była najgorsza. Może kiedyś sięgnę po kolejne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam II tom i muszę przyznać, że trochę się męczyłam, ale może było to dlatego, że nie czytałam poprzedniej części, z którą w przyszłości chętnie bym się zapoznała (tak samo jak z ostatnią) ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszą cześć i podobała mi się. Z kolejnymi również na pewno się zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam "Dziedzictwo mroku" i wywarło na mnie pozytywne wrażenie :) Chętnie sięgnę po kolejne części trylogii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co tu dużo mówić, uwielbiam tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem przekonana do tej serii. Nie jest to jednak definitywna odmowa przeczyta jej, może kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    serdecznie pozdrawiam
    i życzę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  10. W tym momencie nie mam ochoty na taką książkę, ale kiedyś może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam już dawno poprzednie części i na tę również mam wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Od razu skojarzyło mi się z serią Maggie Stiefvater, (Drżenie) gdzie główna bohaterka też ma chyba na imię Grace(o ile dobrze pamiętam), a jej chłopak jest wilkiem/wilkołakiem...

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwsza część tej serii mi się podobała, druga też była wciągająca, ale na trzecią już nie miałam ochoty - chyba za długo czekałam na wydanie, historia się przeterminowała w moim odczuciu.

    OdpowiedzUsuń
  14. W życiu nie słyszałam o tej serii... ale jeśli będę miała okazję sięgnąć, na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...