Więzień Labiryntu {The Maze Runner} na wielkim ekranie

Następny rok będzie kolejny owocnym w ekranizacje książkowe. W tym m.in. "W pierścieniu ognia", "Hobbit. Pustkowie Smauga", "Dary Anioła: Miasto Kości" i "Intruz". W 2014 r. zobaczymy nie tylko "Niezgodną", ale i ekranizację "Więźnia Labiryntu". O pierwszym filmie już pisałam, więc dzisiaj przyszła pora na kolejny. 

19 września 2014 roku światło dzienne ujrzy ekranizacja powieści Jamesa Dashnera "Więzień Labiryntu" (The Maze Runner).  Jest to historia Thomasa, który budzi się w windzie pamiętając tylko swoje imię. Gdy drzwi się otwierają, chłopiec spostrzega, że znajduje się w Sferze. Wiosce, którą otaczają wielkie mury, mające za zadanie chronić jej mieszkańców. Żaden z chłopców mieszkających w Sferze nie wie jak się tam znalazł i czego chcą od nich ludzie sterujący tym wszystkim. Thomas dowiaduje się, że za murami znajduje się labirynt nie do przejścia skrywający nie tylko wiele tajemnic, ale i stworzeń, które bez skrupułów zabiłyby go. Chłopcy muszą sobie radzić w tym świecie i codziennie szukać drogi ucieczki. Wszystko się zmienia, gdy w pewnego ranka chłopcy znajdują w windzie, zamiast dostawy żywności, nieprzytomną dziewczynę. Ona i Thomas mogą być kluczem do rozwiązania zagadki.
Tak z grubsza wygląda fabuła. Interesujące, czyż nie? Na mnie książka zrobiła duże wrażenie, mam nadzieję, że to samo zrobi ekranizacja. Ale do rzeczy. Wiadomo, że reżyserią filmu zajął się Wes Ball. Mówi Wam coś to nazwisko? Zapewne, tak jak mi, nic. Wes wyreżyserował dotychczas tylko krótkometrażówki takie jak "Ruiny" i "A Work in Progress". Jestem ciekawa jak poradzi sobie "Więźniem Labiryntu". Scenariuszem zajęli się sam autor James Dashner i Noah Oppenheim (całkowicie nieznana mi jak i zapewne światu osoba). 


Pomińmy już to, że reżyserią i scenariuszem zajmują się początkujące osoby, które jeszcze nie zaistniały w świecie filmów. Co oczywiście nie znaczy, że sobie z tym nie poradzą. Początkujący zawsze lepiej się starają. Przejdźmy do obsady. Główną rolę, Thomasa, zagra Dylan O'Brien znany z "Teen Wolf: Nastoletni Wilkołak" i "Stażystów". Jako Gally'a zobaczymy Willa Poultera. Grał on w "Millerach, ale dla mnie jest głównie Eustachym z 3 i (już w 2015 r.) 4 części Narnii. To nie koniec znanych osób. W rolę Newta wcieli się Thomas Brodie-Sangster ("Niania", "Gra o Tron"). Mojego ulubionego Minho zagra Ki Hong Lee, który pojawił się jako Paul w serialu "The Nine Lives of Chloe King" (na podstawie książki Elizabeth Braswell "Dziewięć żyć Chloe King"). O mały włos zapomniałabym o jednej z najważniejszych postaci, o Teresie! W jedyną dziewczynę pośród murów wcieli się Kaya Scodelario ("Starcie Tytanów", "Wichrowe wzgórza").


Jeśli cały klimat tej książki zostanie realistycznie przedstawiony, to ekranizacja ma duże szanse na bycie hitem. "Więzień Labiryntu" to specyficzna książki z mnóstwem zwrotów akcji i mrocznym klimatem. Jeśli to wszystko zawrze film to nie ma możliwości, że produkcja będzie klapą. 



7 komentarzy:

  1. Hej! Jestem trochę zawiedziona, że przesunęli termin premiery, ale jestem w stanie ich zrozumieć :) Mam nadzieję, że dzięki temu, że mają więcej czasu, zrobią lepszy film. Szczególnie chcę go zobaczyć dla Dylana O'Briena, którego kojarzę z Teen Wolfa - gra tam genialnie Stilesa! Właściwie nie czytałam jeszcze książki, ale nią także jestem zainteresowana. Cóż, wystarczy teraz tylko odliczać dni do premiery :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka bardzo mi się podobała, więc film na pewno obejrzę, ale jeśli mam być szczera to główną zachętą jest tutaj dla mnie Dylan O'Brein, którego ubóstwiam. Zresztą po powieść sięgnęłam zaraz po tym, jak dowiedziałam się, że zagra on główną rolę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam książkę, ale w ekranizacji na postać Minho, którego ubóstwiam, wybrali niezbyt odpowiedniego aktora. Szkoda, ale zobaczymy, jak będzie dalej... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcie labiryntu aż mnie przyprawia o ciary!

    OdpowiedzUsuń
  5. najpierw muszę zapoznać się z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekranizacja? Świetnie! Książka bardzo mi się podobała, więc nie mogę doczekać się filmu:))

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nie czytałam jeszcze książki...

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...