One Direction: This Is Us

Tytuł: One Direction. This Is Us
Gatunek: Dokumentalny, muzyczny
Produkcja: USA
Reżyseria: Morgan Spurlock
Premiera: 30 sierpnia 2013r. (Polska)
Czas trwania: 1 godz. 32 min. 


Ocena: 5+/6





Niall Horan, Zayn Malik, Liam Payne, Harry Styles i Louis Tomlinson to członkowie grupy One Direction. Odkąd zostali połączeni w zespół w X Factorze, mimo zajęcia III miejsca, ich kariera kręci się w zawrotnym tempie. W 2011r. nagrali pierwszą płytę „Up All Night”, którą promowały dwa single „What Makes You Beautiful” i „Gotta Be You”. Zaraz po jej wydaniu, została najszybciej sprzedającym się debiutanckim albumem w Wielkiej Brytanii. Kolejną płytą w ich dorobku jest „Take Me Home” wydana w 2012r. z trzema promującymi ją singlami: „Live While We’re Young”, „Little Things” i „Kiss You”. Aktualnie trwa ich druga trasa koncertowa Take Me Home Tour.
W tegorocznych planach grupa ma wydanie trzeciej płyty, a bilety na kolejną wielką trasę są już w sprzedaży. Film "This Is Us" przedstawia historię zespołu, życie członków grupy, koncerty z trasy. 


Z tego co mi wiadomo film był nagrywany bez scenariusza, dlatego pokazuje jacy naprawdę są członkowie One Direction. Film pokazuje, że to tak naprawdę młodzi ludzie, którzy nadal pragną korzystać z życia i nie mam na myśli codziennego spotykania się w klubach i picia do rana. Oni po prostu się bawią i świetnie im to wychodzi. Muzycy mają wiele śmiesznych pomysłów, zdarzają się nawet takie na wkręcanie fanów. Choć mogłoby się wydawać, że bohaterowie zachowują się nieprofesjonalnie, swoją pracę i sławę traktują jako wielki dar.
Gdybyśmy zamknęli oczy i wyobrazili sobie teraz, że jesteśmy tak samo sławni jak oni. Fanki chodzą za nami tłumnie, na koncertach wszyscy wykrzykują nasze imiona, bilety na koncerty z naszym udziałem wyprzedawane są ciągu kilku minut. Ile z was by w to uwierzyło? Myślę, że zapewne niewielu.Członkowie One Direction też nie potrafili uwierzyć, że są aż tak popularni.


 

Osobiście może odbieram trochę inaczej ten film niż pozostali widzowie. Jestem fanką zespołu One Direction i wiem o nich wiele, wchodząc na salę kinową wiedziałam, więc czego mogę się spodziewać. Wszyscy chyba zdajemy sobie sprawę w jakich czasach żyjemy. Na zespołach typu "boysband" zarabia się miliony. Nastolatki szaleją za młodymi chłopakami, których często postrzegają jak ideały. Nie znaczy to jednak, że osoby będące członkiem takiego zespołu, nie mają talentu. Niestety, często tak właśnie myślą ludzie i patrzą na  młodych muzyków, przez pryzmat pieniędzy i sławy. 

W produkcji This Is Us wypowiada się wielu ludzi. Są to krytycy muzyczni, ochroniarze, producent muzyczny i wiele bliskich członkom zespołu osób. Można poznać grupę One Direction z wielu stron i dowiedzieć się o nich jeszcze więcej. Na potrzebę filmu chłopcy odwiedzali swoje rodzinne miasta, także w filmie możemy oglądać sceny z Harrym w piekarni- swojej starej pracy czy Liamem w domu z rodziną. 


W filmie można usłyszeć i zobaczyć wiele piosenek śpiewanych wykonywanych na scenie w trakcie Take Me Home Tour. Oglądając te urywki, można od razu dostrzec, że chłopcy świetnie bawią się na scenie i każdy kolejny utwór sprawia im jeszcze większą radość. Nie brakuje więc scen z wygłupami podczas śpiewania, które rozśmieszą każdego fana,  takich jak słynne zmienianie słów, ciąganie się po scenie. 




Film pokazuje jak członkowie zespołu są blisko fanów, a także rodziny. Poświęcają dużo uwagi swoim wielbicielkom. Wiadomo, nie każda dostanie autograf, ale ukazane jest to, jak wszystkie myślą-One Direction kocha mnie, choć wcale nie zna. Jasne, każdy już sobie myśli, że to jakieś psycholki. Ale czy jest osoba, która nikogo by tak bardzo nie lubiła, słuchać w radiu czy oglądać na wielkim ekranie, a nawet czytać książki tej osoby?  Jeśli chodzi o relacje z rodziną. Chłopców cały czas nie ma w domu, już w tak młodym wieku, więc można sobie wyobrazić wypowiedzi matek czy ojców sprowadzanych na koncert synów. Nie jest to łatwe dla żadnej rodziny i właśnie nawet takie momenty pokazywane są w This Is Us. 


Podsumowując. Film jest nakręcony bardzo luźno. Przedstawia prawdziwe, życie, a nie takie według scenariusza. W wielu momentach naprawdę można się pośmiać, ale są też takie które ukazują minusy sławy. Wiele piosenek i scen z koncertów, przy których nie da się nie podrygiwać czy nie stukać o podłogę nogą. Obowiązkowy film dla wszystkich fanów, którzy na pewno się nie zawiodą. Myślę, że osoby, które nie szaleją za One Direction, również będą zadowolone. Może spodoba im się humor chłopców i ich piosenki?


Zwiastun:

Recenzja napisana dla Debiutext'u

11 komentarzy:

  1. Niestety nie intersuje mnie ten temat. Ale dla fanów to na pewno świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam na TIU dzień po premierze i był świetny. Directioner jestem dopiero od 10 stycznia tego roku i nie mogłam sobie opuścić tego filmu. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety One Direction to nie moja bajka.

    OdpowiedzUsuń
  4. One Direction to raczej nie mój gust muzyczny. :)
    Pozdrawiam!

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Może nie jestem jakąś wielką fanką 1D ale film z chęcią bym obejrzała. Z tego co zauważyłam chłopaki z zespołu uwielbiają się wygłupiać więc w filmie też pewnie tego nie zabraknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O, wreszcie ktoś kto jawnie przyznaje się do bycia Directioner. Nie rozumiem ludzi którzy krytykują chłopaków oraz ich fanów, choć prawie nic nie wiedzą na ich temat... Ale to już tak jest, że u nas w Polsce jak się nie słucha "poważnej" i "ambitnej" muzyki to się z ciebie wyśmiewają.
    Ja na filmie byłam i podobał mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś uwielbiałam 1D, ale mój gust się zmienił. Pewnie gdyby ten film wyszedł pół roku temu, to chętnie bym się na niego wybrała, ale teraz nie mam na niego ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem fanką One Direction, choć kilka piosenek przypadło mi do gustu. Filmu raczej nie obejrzę, ale też uważam, że dla fanów to niezła gratka;)

    OdpowiedzUsuń
  9. 1D nie dla mnie, ale zero krytyki dla fanów.

    OdpowiedzUsuń
  10. fanką zespołu nie jestem, więc raczej nie sięgne po film :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...