Unorthodox Jukebox- Bruno Mars



Bruno Mars. Kto dziś go nie zna? Z pewnością jego kariera zaczęła się kręcić po piosence ‘Just The Way You Are’ czy ‘The Lazy Song’. Nie można też zapomnieć o ‘It Will Rain’, które zostało wydane na ścieżce dźwiękowej „Sagi Zmierzch: Przed Świtem”. Jego dorobek artystyczny mógłby się wydawać mały, gdyż są to tylko dwie płyty ‘Doo-Wops & Hooligans’ (2010r.) i ‘Unorthodox Jukebox’ (6 grudzień 2012r.). Ale w końcu nie liczy się ilość lecz jakość, która u Marsa jest z pewnością zaskakująca. Artysta zgarnął mnóstwo nagród takich jak BRIT Awards i Grammy. Występował na scenie z takimi gwiazdami jak Far East Movement, Travie McCoy oraz jest autorem piosenek między innymi Aleksandry Burke i Flo Ridy. 

Nie znam osoby, która jawnie krytykowała głos czy twórczość Marsa. Nie spotkałam się z kimś kto powiedziałby: „blee, zero talentu, zero głosu, skąd on się w ogóle wziął?!”. Nic z tych rzeczy! Jego głos jest niesamowity. Bruno Mars potrafi znaleźć się w pięknych, spokojnych balladach o miłości, ale również świetnie wychodzą mu piosenki bardziej rockowe, a nawet klimaty electro. 

Dziś przedstawię Wam bliżej jego ostatni, drugi album ‘Unorthdox Jukebox’. Można w nim znaleźć prawdziwe bogactwo gatunków muzycznych. Pop, soul, reggae, R&B, a nawet rock. Ale bardziej po kolei.

Young Girl- utwór, który znalazł się na samym początku płyty. Początek zawsze musi być dobry, inaczej słuchacz traci zainteresowanie całym krążkiem. Wiele razy słyszany już przeze mnie w radiu utwór jest niezwykle podobny do piosenek z poprzedniego albumu. Z pewnością nie zniechęca do dalszego słuchania, ale jest to stary Bruno, a ja oczekiwałam większego bum na początek.
Kolejny ‘Locked Out Of Haven’ jest to już utwór, przy którym nie da się nie skakać! Słuchając go momentalnie poprawia się humor i pojawia się uśmiech na twarzy. Typowy taneczny, popowy kawałek.
‘Gorilla’ to ballada. Jednak ma ona w sobie to coś. Początek jest niepozorny, ale na końcu, przez całą piosenkę ciągnące się mocne bity, zmieniają się w niespodziewane bum.
‘Treasure’ to już zupełnie inny Bruno. Trochę disco, popu, bluesa- idealna piosenka do tańca.
‘Moonshine’ i ‘If I knew’ to dwie kolejne ballady. Pierwszy tytuł bardziej spokojny, z w tle ciągle powtarzającym się tym samym motywem. ‘If I knew’ jest przy nim trochę rozlazłe i ciągnące się. Za to refren wszystko nadrabia.
‘Show Me’ to chyba jedyna piosenka na krążku, która nie za bardzo przypadła mi do gustu. Może dlatego, że nie kręcą mnie klimaty reggae.
‘Money Make Her Smile’ z niezwykłym, może nie ambitnym jeśli chodzi o słowa, refrenem całkowicie mnie zachwyciła. Na koniec mamy efektowne przyspieszenie i tu już wchodzi, nie zazwyczaj kojarzony nam z Marsem fortepian czy klasyczna gitara, ale wciągające nowoczesne, zremiksowane dźwięki.
‘Natalie’ pod względem stylu jest całkiem podobną piosenką do ‘Money Make Her Smile’. Ale tu charaktery dodaje ciągnące się przez całą piosenkę klaskanie w tle.
Koleżanka mi kiedyś powiedziała, że widziała gdzieś jak ktoś napisał, że gdyby Bruno Mars chodził, spotykał się z Adele, a następnie artyści rozstaliby się, to powstałyby najpiękniejsze piosenki o miłości. Trudno się z tym nie zgodzić. Z pewnością utwory Marsa, jak i wspomnianej przeze mnie Adele, poruszają serca. Są po prostu piękne. Nic dodać, nic ująć. Najlepszym tego przykładem jest piosenka ‘When I Was Your Man’. Singiel przekroczył już 100 milionów wyświetleń na youtube, cały czas podbija listy przebojów. Nie ma dnia, żebym nie usłyszała go w radiu. 

Podsumowując. Album Bruna Marsa jest bardziej dynamiczny od poprzedniego, ale nie brakuje w nim ballad (są najbardziej kojarzone z Marsem), które również są wykonane z pazurem. Mimo tylko 10 piosenek, a szkoda, bo według mnie powinno być więcej, na krążku znajdują się same hity. Poza tym utwory Marsa powinny przypaść do gustu tym słuchających popu, reggae, a nawet rocka. 

When I Was Your Man

Money Make Her Smile

Treasure

Ocena: 6/6

12 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie dla mnie, nie mój gust muzyczny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Marsa, płytę tą dostałam pod choinkę :)
    A co myślisz o Adamie Lambercie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojedyncze piosenki znam. Uważam, że ma świetny głos, ale jakoś regularnie go nie słucham :)

      Usuń
  3. Uwielbiam Bruna jednak z reguły nie kupuję płyt. Zdecydowanie wolę przeznaczać kasę na książki! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach! Ach! Ten facet ma głos! :D Lubię jego niektóre piosenki i może któregoś dnia kupię sobie jego płytę... lub poproszę kogoś, żeby mi kupił. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdzieś już słyszałam ten głos...

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie przepadałam za Bruno Marsem. Irytowała mnie jego piosenka "Just The Way You Are", ale teraz wydaje mi się całkiem fajna. I oczywiście bardzo go polubiłam, ma świetny głos i niezłe utwory. Z jego nowszej płyty spodobały mi się: "When I Was Your Man" i "Locked Out Of Heaven". Z pierwszego krążka spodobało mi się więcej piosenek, więc jeśli miałabym którąś z nich kupić, chyba wybrałabym "Doo-Woops & Hooligans". Ale "Unorthodox Jukebox" też kiedyś bym posłuchała. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardoz lubię co niektóre piosenki tego muzyka, jednak najbardzije przekonał mnie do niiego teledysk do piosenki 'Lazy song' :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słucham go często, ale oczywiście jego muzyka obiła mi się o uszy. : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Podsłuchuję te piosenki i owszem mi się podobają, ale nie jestem aż tak wielkim fanem, żeby kupować płytę. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słucham raczej tego typu muzyki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nie słucham takiej muzyki. Fakt głos ma niezły :-)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...