"Miasto upadłych aniołów"- Cassandra Clare



Tytuł: „Miasto Upadłych Aniołów”
Tytuł oryginalny: City of Fallen Angels
Autor: Cassandra Clare
Seria: Dary Anioła #4
Wydawnictwo: Mag
Ilość stron: 449

Ocena: 6/6






Wojna się skończyła. Clary wraca do Nowego Jorku. Sytuacja na pierwszy rzut oka się uspokaja. Czeka ją szkolenie na Nocnego Łowcę, a u swojego boku ma Jace’a, którego w końcu może nazwać swoim chłopakiem. Sielanka jednak nie może trwać wiecznie. Na terenach Podziemnych zostają zabijani Nocni Łowcy, a nikt nie wie kto tego dokonał. Jace oddala się od Clary, męczą go ciągłe koszmary, które powoli go wykańczają. Pod pretekstem chronienia Simona, przed niewiadomym zagrożeniem, unika dziewczyny. Clary martwi się już nie tylko o Jace’a, ale i o Simona, który ukrywa przed wszystkimi znajomość z pewną starożytną wampirzycą.

"Im bardziej starasz się stłumić swoją prawdziwą naturę, tym większą ma ona nad tobą władzę. Bądź sobą. Nikt, kto naprawdę kocha, nie przestanie cię kochać."

W tej części pojawia się kilka nowych postaci, z pewnością kluczowych. Namieszają one w życiu, szczególnie, Simona. Wszystkie problemy i kłopoty w które ciągle wpada w tej części są spowodowane jego znakiem Kaina. Nie dość, że nieśmiertelny, Chodzący Za Dnia to jeszcze każdy kto podniesie na niego rękę otrzyma siedmiokrotną pomstę z nieba?! No nie, tak nie może być, ktoś- jakiś zły charakter- zawsze musi wykorzystać coś takiego do swoich celów. Nie wyjdzie to na dobre Simonowi. 

Cassandra Clare jest jedną z moich ulubionych autorek. Świat przez nią stworzony zdążyłam wychwalać już wiele razy. Nadal uważam, że to co zrodziło się w głowie pani Clare jest niesamowite. Z każdą książką pojawiają się nowe wątki, poznajemy coraz lepiej świat Nocnych Łowców, odkrywamy ich sekrety i tradycje. Mimo, że mam już cztery tomu serii Dary Anioła za sobą, ciągle jestem zaskakiwana. To jedna z niewielu serii, które jak dla mnie mogą ciągnąć się w nieskończoność, bo jestem pewna, że autorka nie wpadnie w schematyczność i co rusz będzie serwować inne rzeczy. Najwyraźniej niektórym ludziom wyobraźnia się nie kończy. 

"Nie mam męskiej dumy, na której mógłbyś grać i nie interesuje mnie walka jeden na jednego. To jest słabość Twojej płci, nie mojej. Jestem kobietą. Użyję każdej broni, żeby dostać to, czego chcę."

W tym tomie pisarka zwróciła naszą uwagę szczególnie na Simona. Oczywiście nie brakuje wiecznych rozterek Clary czy ironicznego Jace’a. Na początku wcale nie miałam ochoty poznawać bliżej Simona. Wyrobiłam sobie już o nim opinię przyjaciela wampirka po uszy zakochanego w tym kim nie trzeba, słabego a jednocześnie umiejącego się poświęcić. Teraz będę patrzeć na Simona trochę inaczej, zacznę go doceniać. Kto wie, może niedługo polubię go jak Jace’a.
Tej książki nie da się czytać inaczej niż jednym tchem. Bierzesz do ręki, otwierasz na pierwszej stronie, a w głowie „jeszcze tylko skończę rozdział” i tak upływają godziny. 

Polecam fanom fantastyki. Świata, gdzie zabijanie demonów dla niektórych jest na porządku dziennym, gdzie wampiry, wilkołaki, czarodzieje i fearie chodzą po ulicy praktycznie niezauważone, gdzie współczesność miesza się ze starożytnością. Zagłęb się w świecie Nocnych Łowców, poznaj ich historię i zapamiętaj ją na zawsze. 

"- Chodzi o to, że należy trzymać się blisko przyjaciół, a wrogów jeszcze bliżej?
- Sądziłem, że należy trzymać się blisko przyjaciół, żeby miał cię kto podwieźć, kiedy zakradasz się nocą do domu wroga i rzygasz do jego skrzynki na listy."

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:

34 komentarze:

  1. Mam w swoich planach czytelniczych książki tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie przepadam za Simonem. Książkę mam w planach na sierpień, więc może zmienię zdanie o nim jak Ty ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham te książki :D !! <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tylko jedną książkę Cassandry Clare - "Mechaniczny Anioł" i bardzo mi się podobała. Na pewno sięgnę po inne powieści tej autorki. Pozdrawiam. :)
    stronica-09.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam całą serię, choć właśnie na tej części się zatrzymałam. Piąta stoi na półce i planuję ją przeczytać bliżej premiery filmu. A za Simonem też nie przepadam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Stoi już na półce i się uśmiecha do mnie cała seria :D Zawsze mam jakieś inne priorytety, ale do końca roku chciałabym nadrobić zaległości i wreszcie przeczytać zarówno Dary Anioła jak i serię Diabelskie maszyny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tfu... "Piekielne maszyny", coś mi się z tymi diabelskimi ubzdurało xD

      Usuń
  7. Ja zaś nie cierpię tej pisarki, zupełnie nie odnajduje się w jej świecie. Serie książek jej autorstwa wydają mi się ogromnie infantylne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno przeczytałam "Miasto kości" i jestem oczarowana <3 Na półce czeka już "Miasto popiołów", po które wkrótce zamierzam sięgnąć :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Absolutnie uwielbiam tę serię i w zasadzie przeczytam chyba wszystko, co napisze Cassandra. :) Teraz czekam na premierę ekranizacji "Miasta kości", mam nadzieję, że się nie zawiodę.
    Btw w pierwszej linijce wkradła Ci się drobna literówka: uspokoaja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zwrócenie uwagi :) Już poprawiłam :)

      Usuń
  10. Podobał mi się w tej części fakt, że autorka skupiła się na Simonie, ale osobiście i tak zamknęłabym "Dary Anioła" w trylogii.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam jak na razie tylko pierwszą część cyklu, ale z wielką sięgnę po druga i trzecią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi się akurat ta część nie podobała. Jest o wiele słabsza od trzech pierwszych tomów, które wręcz uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam serię Dary Anioła, jednak dla mnie ta część lekko odbiegała od pierwotnej trylogii, mimo wszystko czytało mi się ja zdecydowanie bardzo przyjemnie ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam tę serię < 3

    Pozdrawiam, obserwuję i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam tą książkę już za sobą :) Bardzo żałuje, że z każdym tomem ta seria się kończy. Pani Clare świetnie pisze i wymyśla orginalne historie. Kocham te książki :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam wielką ochotę na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Miałam dokładnie takie same odczucia podczas czytania. Po lekturze tego tomu autorka zdołała skutecznie przekonać mnie do postaci Simon'a, chociaż, tak jak Ty, nie pałałam do niego ogromną sympatią. Cassandra Clare jest po prostu mistrzynią.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla mnie ta część była nieco słabsza od innych, ale piąta już znowu wspaniała <3 Nie mogę się doczekać szóstej, chyba ma być dopiero w następnym roku.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak dla mnie to była najsłabsza część serii, ale uwielbiam Dary Anioła <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Po tę serię z całą pewnością sięgnę. Jestem na etapie zbierania poszczególnych tomów :)

    ps. recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    pozdrawiam!
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  21. Wiesz jaki mam stosunek do tych książek, niemniej jednak pierwsza część była niezła, a jako, że jak nienormalna czekam na film to spróbuję się za tę serię wziąć jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z tej serii mam jedynie ,,Miasto kości'', ale jeszcze go nie czytałam. Muszę szybko nadrobić zatem zaległości, ponieważ widzę, że ten cykl zbiera na ogół same dobre oceny.

    OdpowiedzUsuń
  23. Czek na mnie na półeczce, z przyjemnością się za nią zabiorę :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. JUż kiedyś widziałam tą książkę gdzieś, jednak nie byłam jakoś bardzo zaciekawiona. Teraz, po Twojej recenzji bardzo chciałabym ją przeczytać :)

    Zapraszam na wakacyjny konkurs na BLASKU KSIĄŻEK: http://blask-ksiazek.blogspot.com/2013/07/wakacyjny-konkurs_14.html

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja czytałem "Miasto kości" i bardzo polubiłem książki z tej serii. :) Z chęcią zapoznam się z dalszymi losami Clary. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak widzę gdziekolwiek tą serię to totalnie fangirluję. Uwielbiam ją! Cassie wymyśla niesamowite historie. Piąta część jest najlepsza imo.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Z tą książką spotkałam się w Empiku. I nawet już chciałam ją wziąć do ręki i zaprowadzić do kasy, tyle że zatrzymała mnie inna książka, o której opinię już słyszałam. Teraz jednak stwierdzam ze smutkiem, że niestety źle zrobiłam. Następnym razem będę musiała kupić "Miasto upadłych aniołów"!

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam Dary Anioła! W tej części jest sporo o S. ale bez przesady, jak to gdzieś przeczytałam, że cała jest o nim i jest nudna :P

    OdpowiedzUsuń
  29. Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger. Szczegóły u mnie na blogu:)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...