[Akcja] Pytam blogera: O blogowaniu

Pierwsza odsłona akcji ‘Pytam blogera’. Będzie polegała ona na tym, że kilku blogerom zadam pytania na pewien temat. Dzisiaj, na dobry początek, jest to blogowanie. Zadałam te same pytania czterem blogerkom. Oto one:
Ciarolka z Czytadła Ciarolki
 Carline C z  Entre Las Letras
 Nevermore z Better Version Of Truth
Prowadzenie bloga to pewna pasja, sposób na zabicie nudy. Ale jak niektórzy do tego doszli? Przecież znikąd to się nie wzięło. Co blogerzy widzą takiego ciekawego w prowadzeniu własnej strony? Początek zawsze jest trudny, ale w końcu ciężki trud się opłaca. Zapraszam Was do przeczytania odpowiedzi, które otrzymałam od blogerek.

1.      Co skłoniło Cię do założenia bloga?

Edyta: Bloga założyłam blisko 2 lata temu pod wpływem impulsu. Chciałam po prostu mieć w sieci swoje miejsce, w którym mogłabym pisać o wrażeniach z przeczytanych książek. O tym, że blogosfera jest tak ogromna zupełnie nie miałam pojęcia. (śmiech) do wtedy myślałam, że bardzo niewielu ludzi czyta, a tu proszę, okazało się, że jest zupełnie inaczej. Co rzecz jasna bardzo mnie cieszy. 

Ciarolka: Decyzję o założeniu bloga podjęłam spontanicznie. Któregoś wieczoru doszłam do wniosku, że chciałabym pisać recenzje książek (które na początku były tragiczne! Choć teraz też nie uważam że są idealne, bo przecież trzeba dążyć do tego, żeby były coraz lepsze) i założyłam bloga. Nie mogę sobie przypomnieć czy wcześniej regularnie odwiedzałam czyjeś blogi, może przeglądałam czasami i nie miałam nawet pojęcia o niektórych "zasadach", a nawet o istnieniu współprac recenzenckich;)

Carline: Właściwie, to sama nie wiem. Zaczęło się od tego, że miałam "fazę" na blogi, które co chwilę zakładałam i usuwałam. Były o różnej tematyce, ale zawsze po jakimś czasie mi się znudzały. I tak pewnego dnia natknęłam się na bloga z recenzjami. Stwierdziłam, że podoba mi się ten pomysł i sama taki założyłam.

Nevermore: Pamiętam, że na Wielkanoc dostałam "Nevermore". Strasznie podobała mi się ta książka i koniecznie chciałam z kimś o niej porozmawiać. A właściwie... nie porozmawiać, a opowiadać i to baaardzo szczegółowo ;) Oczywiście nikt nie chciałam słuchać, więc postanowiłam znaleźć odpowiednie osoby, skoro moi znajomi "są nieczuli na arcydzieła współczesnej literatury" (tak, tak właśnie im powiedziałam). Spisałam swoje wrażenia z lektury, więc wypadało je gdzieś opublikować - tak właśnie powstało Better version of the truth :)

2.      Dlaczego właśnie tak nazwałaś swojego bloga?

Edyta: Nazwa bloga jest swoistym rebusem, po którym można odgadnąć moje miejsce zamieszkania. :) Poza tym jeśli coś robimy i wkładamy w to serce, to jest to dla nas taki mały pępek naszego prywatnego świata. 

Ciarolka: Na początku mój blog nazywał się inaczej, nazwałam go cytatem "kto czyta książki żyje podwójnie", bo kiedyś obił mi się o uszy i spodobał. Potem jednak zauważyłam, że kilka osób też ma taką nazwę bloga, a ja chciałam mieć bardziej oryginalną i kojarzącą się ze mną i tak powstały Czytadła Ciarolki;)

Carline: Chciałam wymyśleć coś oryginalnego, a że uczę się hiszpańskiego, to stwierdziłam, że może nazwa będzie właśnie w tym języku. Stąd powstało Entre las letras :)

Nevermore: Książki przenoszą nas w inną rzeczywistość. Sami wybieramy ten świat, decydując się na tę, a nie inną pozycję. W życiu nie mamy tak wielu możliwości, więc literaturę traktuję właśnie jako "Lepszą wersję prawdy".
3.      Co najbardziej lubisz w blogowaniu?

Edyta: W blogowaniu najbardziej lubię to, że dokument w komputerze jest równie cierpliwy jak papier tradycyjny i przyjmie właściwie wszystko. Można więc opisać swoje wrażenia z lektury, wpaść w słowotok zachwytu, a klawiatura wszystko zapisze. A potem jeszcze w dodatku jest szansa, że ktoś to przeczyta i być może da mu to do myślenia, albo zachęci do przeczytania danej książki. To naprawdę wspaniałe. 

Ciarolka: Dużo rzeczy:) Lubię moment publikowania recenzji czy innych postów, ale głównie recenzji, jestem wtedy podekscytowana, że ktoś przeczyta moje wypociny. Lubię też chwilę, gdy wchodzę na bloga i widzę pod nowym postem nowe komentarze;) Lubię poczucie wspólnoty z innymi blogerami książkowymi, bo łączy nas przecież wspólna pasja, możemy zdobywać nowych internetowych znajomych czy nawet przyjaciół. Ja na przykład dzięki blogosferze poznałam Hanię, która mieszka w moim mieście i nawet chodzi do mojego liceum i spotykamy się w realu:)

Carline: Lubię pisać i czytać - wiadomo. Dzięki blogowi mogę dzielić się z innymi tym, co mnie interesuje. Co więcej poznałam też wielu wspaniałych ludzi oraz wiele ciekawych książek, o których normalnie pewnie bym nie zwróciła uwagi :)

Nevermore: Sam nie wiem, lubię chyba wszystko co związane z blogosferą! No, może oprócz postów, w których tylko się narzeka. Najlepsze jest chyba to, że poznaje się mnóstwo osób, które dzielą tę samą pasję. Np. moi znajomi nie rozumieją, że wstaję rano i wypatruję listonosza, a jeżeli nie przychodzi za długo to łapię doła. W blogosferze nawet nie muszę tego tłumaczyć ;)


4.      Czy nachodzą Cię czasem myśli, żeby rzucić prowadzenie bloga?

Edyta: Jak do tej pory nie pomyślałam, żeby porzucić blogowanie. Po prostu powtarzam sobie, że to blog jest dla mnie, a nie ja dla bloga. Oprócz komputera mam przecież pracę, rodzinę, dom, psa i masę innych spraw do załatwienia. Blog i czytanie mają być oddechem, przyjemną odskocznią, a nie przykrą pańszczyzną, którą odrabiam, bo muszę. Dopóki o tym pamiętam i tego się trzymam, jest ok.

Ciarolka: Jak na razie prowadzenie bloga nie znudziło mi się, więc nie mam takich myśli. Czasem tylko zastanawiam się, jakby to było gdybym nie musiała pisać recenzji książki, którą w danym momencie czytam, tylko po prostu odłożyć ją na miejsce i zacząć kolejną. Ale potem myślę, że na przestrzeni tak długiego czasu już się przyzwyczaiłam;)

Carline: Ostatnio miałam kryzys, że chciałam usunąć całego bloga. Na szczęście mi minęło i tego nie zrobiłam. Jak tak teraz myślę, to tylko wtedy podczas całego blogowania naszła mnie myśl, aby go porzucić.

Nevermore: Przyszło mi to do głowy tylko jeden raz, oczywiście za sprawą pewnego nieprzyjemnego komentarza. Blog traktuję jednak jako swoje własne miejsce w sieci. Nie widzę, żadnego powodu, żeby ktokolwiek się w to wtrącał i sam staram się do tego stosować. Jeśli coś mi nie odpowiada, po prostu przestaję odwiedzać jakąś stronę, plucie jadem do niczego dobrego nie prowadzi. Nie wykluczam jednak, że przyjdzie w moim życiu taki moment, że zabraknie czasu na blogowanie. Za wszelką cenę postaram się jednak, żeby do tego nie doszło ;)


Dziękuję blogerkom za poświęcony czas. A wszyscy inni strzeżcie się, bo następni możecie być wy :)
***
Za wykonanie banerka dla wyzwania dziękuję Ann z Smell of Books. Możecie podziwiać jej prace [tutaj].
 

36 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post! Dziękuję za zaproszenie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna akcja! :)
    Ciekawe odpowiedzi, czekam na następny post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł. Ok będę uważać. Choć o czym jak o czym ,ale o blogu mogę opowiadać. Dobre pytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jej, to naprawdę ciekawy pomysł! Zarówno pytania jak i odpowiedzi były interesujące. Czekam na kolejne takie posty ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja także nie mogę doczekać się kolejnych odsłon tej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie się czyta takie wywiady! Nie wiem, czemu, ale zwykle najbardziej interesuje mnie etymologia nazwy/adresu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł całkiem fajny, można się ciut obszerniej wypowiedzieć :) Dobrze, będę się strzegła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa akcja, oby tak dalej :) A bannerek cudny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł z tymi pytaniami. A bloggerki odpowiadały naprawdę ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje recenzje też na początku nie były najlepsze i chyba nie są do tej pory. :) A ja zdążyłem zawiesić już kilka razy mój blog, przenosiny też były, nudą nie zawieje na moim blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe pytania i jednocześnie odpowiedzi. :) Fajnie jest poznać początki innych bloggerów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nigdy się nie wgłębiam w te zabawy, sama nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny pomysł. Czekam, aż i mnie dopadniesz :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy pomysł :) przeczytałam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł na akcję :) I ciekawe odpowiedzi :)
    pozdrawiam!
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  16. Pomysł świetny! Ciekawe pytania i odpowiedzi reszty blogerek. Dziękuję za zaproszenie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł na akcję ciekawy, odpowiedzi również. Uwielbiam takie akcje, gry i zabawy blogowe, bo lepiej można poznać osoby, których recenzje czytam i cenię. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  18. OO! Bardzo fajny pomysł!
    Odpowiedzi też z resztą bardzo fajne.
    Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł, bardzo ciekawe odpowiedzi :) Niby wszyscy zaczynał podobnie, ale każdy ma coś innego, interesującego do powiedzenia w tym temacie.
    Pozdrawiam, tetis
    kilkastrondziennie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna akcja, ciekawe o czym będzie następnym razem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Oryginalny pomysł :) A przy tym można czegoś się dowiedzieć o blogerach.

    OdpowiedzUsuń
  22. ciekawa inicjatywa. czekam na odpowiedzi kolejnych "ustrzelony" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Swietny pomysł na urozmaicenie życia w blogosferze.

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny pomysł z tą akcją i ciekawe wypowiedzi.

    OdpowiedzUsuń

  25. świetnie to wyszło! Można się naprawdę dużo dowiedzieć na temat innych blogerów :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomysl1 fajnie czyta się takie odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgadzam się z większością - najlepsze w blogowaniu jest to, że poznaje się mnóstwo ludzi, którzy dzielą twoją pasję i wiedzą, o czym mówisz, kiedy zarzucasz ich tysiącami tytułów :)) Świetna inicjatywa, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewelacyjny pomysł z tą akcją :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo fajny pomysł i ciekawe odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo ciekawy pomysł na post! Zestawienie odpowiedzi różnych osób daje interesujący efekt. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy pomysł. Można się w ten sposób dowiedzieć jak to było z innymi blogerami :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...