Mroczne cienie



Tytuł: Mroczne cienie

Oryginalny tytuł: Dark Shadow

Gatunek: Fantasy, Horror, Komedia

Reżyseria: Tim Burton

Produkcja: USA

Premiera: 18 maja 2012 (Polska)




 

Collinsowie wraz z synem Barnabasem wyruszyli do Ameryki, by zacząć nowe życie. Stworzyli dobrze prosperujące miasto Collinwood. Spokojne i dostatnie życie rodziny niszczy Angelique, której serce złamał Barnabas. Kobieta rzuca klątwę na Collinsów. Niedługo potem giną w tragicznym wypadku rodzice Barnabasa, a sam mężczyzna chcąc pójść w ślady swojej ukochanej Josette , która zrzuciła się z klifu, skacze za nią. Jednak nie umiera jak jego najbliżsi. Zmienia się w przerażającego stwora… w wampira. Niedługo potem Angelique udowadnia mieszkańcom Collinwood, że Barnabas jest potworem i z ich pomocą zakopuje go żywcem w trumnie. Ale to nie koniec… bo dwieście lat potem trumna zostaje odkopana, a więziony w niej Barnabas trafia do świata zupełnie mu nieznanego… 
Następnie próbuje wznowić rodzinny interes i „odkopać z ruin” swój rodzinny dom, w którym mieszkają potomkowie jego rodziny. Elizabeth, jej brat Roger, ich dzieci Carolyn i David oraz Dr Julia Hoffman przyjmują go jako kuzyna do domu i pomagają mu w przedsięwzięciach. 

Komedia… z pewnością. Nawet nie wyobrażacie sobie mojego śmiechu, gdy Barnabas obudził się w latach 70. Jesteście ciekawi jak zareagował na wielki neon McDonalda? Co myślał o nadjeżdżającym samochodzie? Jak zachowywał się w swojej starej rezydencji? Niestety potem nadszedł czas rozczarowania. Jakim to niby sposobem Barnabas tak szybko się zaaklimatyzował. Człowiek żyjący dwieście lat temu już po dniu wydawały się jakby żył tam zawsze, albo przynajmniej prawie zawsze. 

Kolejna postać Johnnego Deppa. Zapewne wszystkim zapadli w pamięć bohaterowie tacy jak Edward Nożycoręki czy Szalony Kapelusznik. Nikt chyba nie zaprzeczy, że Depp gra świetne role, umie się w każdą wczuć, a charakteryzacje sprawiają, że na długo zapamiętuje się  daną postać. W „Mrocznych cieniach” możemy również podziwiać grę aktorską Helena Bonham Carter znanej każdemu z roli w Harrym Potterze. Szczególną uwagę zwróciłam na Chloë Grace Moretz grającą Carolyn Stoddard. Swoją postać zagrała fenomenalnie! Będzie można ją zobaczyć niedługo w filmie „Carrie” na podstawie książki Stephena Kinga, w którym gra główną bohaterkę. 

Uwielbiam wszystkie produkcje Burtona. To dla mnie jeden z najlepszych reżyserów. Jeszcze nigdy nie zawiodłam się na jego filmach. Muzyka w „Mrocznych cieniach” była równie interesująca co reżyseria. Można było dokładnie poczuć klimat filmu.

Było kilka rzeczy, które mnie raziły w filmie. Pierwszą była chorobliwa „miłość” Angelique do Barnabasa. Nie wiem czy to można nazwać miłością czy nienawiścią. Chciała ona jednocześnie, żeby Barnabas ją kochał, ale też pragnęła ponownie go zakopać pod ziemią. Po drugie, uważam, że bardzo naciąganą rzeczą było to, że  Elizabeth od razu przyjęła Barnabasa do domu wiedząc, że żyją w nim jej dzieci, a mężczyzna jest wampirem. Obdarzyła go niemalże natychmiast zaufaniem. 

Mamy tu również taką przeklętą księżniczkę. Victoria, wyglądająca jak Josett, przeszła ukochana Barnabasa. To delikatna, zamknięta w sobie kobieta, której dzieciństwo nie było sielanką. Niestety historia lubi się powtarzać, więc czy Barnabas odzyska swoją straconą dwieście lat temu miłość?

Tak więc mamy tu wiedźmę, wampira, klątwę, starą posiadłość kryjącą wiele tajemnic i wiele innych sekretów. To wszystko sprawia, że film jest cały fantastyczny. Może w pewnych momentach czuć przesyt tych paranormalnych rzeczy, ale w „Mrocznych cieniach” mamy wszystkiego w odpowiedniej dawce.
Ocena:

18 komentarzy:

  1. Obejrzałam do połwoy, ale i tak wiem, ze to swietny film! Kazdy film z Johnym jest swietny

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka całkiem fajna bajeczka, ale za mało Burtona w Burtonie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Film również mi się spodobał, uwielbiam twory Burtona.

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem nieźle się ubawiłam przy tym filmie - jeden z moich ulubionych momentów to ten, w którym występuje literka M z McDonald's :D Poza tym to Johny Depp, więc nie ma opcji nie uwielbiać od samego początku :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie podobało mi się, ale źle też nie było. Burton tym razem się nie popisał...

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam i nie powiem całkiem fajnie się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miły film na sobotnie popołudnie, nic wiecej :D Mimo, ze graja tam mistrzowski Depp i cudowna Bonham Carter :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja osobiście byłem trochę rozczarowany. Niby wszystko było jak trzeba, a jednak był mały niedosyt. Jak na Burtona to trochę za mało.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze nie miałam okazji obejrzeć tego filmu, ale to pewnie kwestia czasu - lubię produkcje Burtona ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałyśmy to oglądać ze znajomymi :) po Twojej recenzji jak najszybciej to uczynimy. Tymczasem zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Obejrzałabym to tylko ze względu na mojego ukochanego aktora :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niektóre sceny tego filmu były nieco nielogiczne, jednak i tak film ten przypadł mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dłuższego czasu mam ochotę obejrzeć ten film :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Film fajny, chociaż po wyjściu z kina odczuwałam lekki niedosyt... Mimo wszystko spodziewałam się po nim troszkę więcej.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Myślałam, że to będzie coś lepszego, a okazało się średnie :( Oczywiście trochę się uśmiałam, ale to jednak nie to...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem bardzo ciekawa. Nie widziałam jeszcze :)


    Pozdrawiam,
    Gosiek
    http://blask-ksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze tego filmu nie widziałam, ale jak uważasz, że jest dobry to może się skusze. Johnnego Depp'a lubię, więc to kolejny plus.

    + Jeśli miałabyś ochotę odwiedzić mój świeżutki blog to zapraszam (jeszcze gorący!):
    http://totalna-katastrofa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...