"Miasto szkła"- Cassandra Clare



Tytuł: „Miasto szkła”


Oryginalny tytuł: The Mortal Instruments. City of Glass


Autor: Cassandra Clare


Wydawnictwo: Mag 


Ilość stron: 525 





Nocni Łowcy są poddani próbie siły, chęci walki o siebie i swoich pobratymców. Zbliża się największa i najbardziej nieprawdopodobna wojna w ich czasach. Dorośli Łowcy zbierają się i obradują. W tym czasie nieproszona Clary przybywa do Alicente, aby znaleźć czarownika, który pomoże jej matce. Simon został wtrącony do lochów. Jace jest coraz bardziej zagubiony. Krew płynąca w jego żyłach i silne uczucie do Clary nie dają mu spokoju. 

Czy wszyscy nowo poznani przez Clary Łowcy będą godni zaufania? Co planuje Valentine? Czy rozejm między Podziemnymi a Nocnymi Łowcami zostanie nienaruszony?


„Mogłaby zamknąć oczy, udawać, że wszystko jest w porządku. Wiedziała jednak, że nie da się żyć z zamkniętymi oczami.”

W tej części pojawiło się wiele nowych postaci, co jest związane z innym miejscem akcji. Poznajemy Sebastiana, który dziwnie „przykleja” się do Clary. Do tego pojawia się dalsza rodzina Lightwoodów i poznajemy kolejne sekrety pochodzenia Jace’a.  Również pojawiają się już zapewne dawno przez niektórych zapomniane postacie.  


Już kolejny raz oczarował mnie swoim zachowaniem i wyrazistym charakterem Jace. Z resztą czy jest dziewczyna, którą nie oczaruje taki ironiczny bad boy z zewnątrz, a w środku opiekuńczy i kochający chłopak? Clary jakoś, o dziwo!, znowu mnie nie denerwowała. Cały czas tłumaczyłam sobie jej dziwne zachowania. Za to tym razem denerwowałam się na każdą wzmiankę o Alecu. W pewnych momentach nie wiedziałam o co mu chodzi i czego w ogóle on chce. Również moje spojrzenie na Izzy się zmieniło. W tej część była ona bardzo uczuciowa, zupełnie na odwrót niż w poprzednich częściach.  Muszę również wspomnieć o tym, że Valentine zaskoczył mnie swoją honorowością i nawet okazywaniem uczuć. 


„Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał.”

Cała część i jej fabuła była dla mnie wielkim zaskoczeniem. Oczywiście spodziewałam się wielu rzeczy, naprawdę wielu. Ale myślę, że nikt nie przewidziałby pewnych, nie kluczowych, wydarzeń. 


Jak dla mnie w książce jest idealna ilość opisów. Zaspokajały one moją ciekawość, ale nie wyczerpywały sił na czytanie i nie nudziły. Mogłam sobie wyobrazić Alicente, oprócz kilku dokładnie opisanych rzeczy przez autorkę, tak jak tylko chciałam. Ponownie jestem oczarowana niektórymi dialogami bohaterów. Przy niektórych można się śmiać, a przy innych rozmyślać nad sensem życia. 

„Co mnie nie zabiję... lepiej niech zacznie uciekać.”


Znowu przyjemnie czytało mi się książkę dzięki przystępnemu stylu autorki i wygodnej czcionce. Jakoś nadal nie mogę się przekonać do okładek serii. Niby są klimatyczne i idealnie pasują, ale czegoś mi w nich brakuje. 


Podsumowując. Gorąco polecam „Miasto szkła” dla tych, którzy zapoznali się już z pierwszymi częściami, a dla początkujących pierwszą część. Jestem pewna, że seria spodoba się fanom fantastyki, których w tych czasach nie brakuje. Fani gatunku znajdą tu wszystko, od normalnych ludzi po Nefilim do Dzieci Nocy, Dzieci Lilith i Faerii.



 „Niestety, człowiek najbardziej nienawidzi kogoś, na kim mu kiedyś zależało.”



Ocena:



Książkę przeczytałam w ramach wyzwania „Czytam fantastykę”

29 komentarzy:

  1. Książkę czytałam kilka razy, uwielbiam całą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serię "Dary anioła". Bardzo dobra recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. "Dary anioła" to genialna seria. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ocena nie mogła być inna ;) Jestem w trakcie przypominania sobie tej serii przed filmem i wciąż twierdze, że są to jedne z najlepszych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko pierwszą część czytałam, ale na pewno wezmę się za następną!

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza <3
    Generalnie całą serię "Dary anioła" dzielę sobie w podświadomości na dwie trylogie. Szkoda, że ta druga nie dała rady przeskoczyć poprzeczki... Mimo to kocham całą twórczość Clare. Za wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam tą i kolejne części za przemianę Isabelle :) W piątek już zupełnie mnie zaskoczyła! A Jace... Co tu dużo mówić? Rozkochał w sobie tyle czytelniczek! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Shadowhunters: looking better in black, than widows of our enemies since 1234

    Chyba eM nie musi pisać jak bardzo uwielbia tę serię?
    Hm?
    Nieee, eM wcale nie planuje na premierę filmu ubrać się cała na czarno i zastosować się do zasady Izzy " nothing less than seven inches"

    Ile to inches to centymetr?Coś czuję, ze kogoś będą tu nogi bolały:)

    Chociaż minimalnie bardziej woli Piekielne Maszyny, to Dary Anioła mają wszystko czego eM potrzebuje w przyjemnej lekturze.

    O okładkach, a raczej o ich brzydocie nie będę sie wypowiadać.
    Szkoda, że mam oryginalne, bo pewnie wyjdzie wersja filmowa, która chyba po raz pierwsyz ma możłiwość bycia lepszą od wersji oryginalnej (Znaczy polskiej, boamerykańskie okładki są przecudowne!)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mnie seria nudna i infantylna. Bad boy i głupiutka nastolatka - stały skład, a język tekstu bardzo słaby. Mnie ta seria zażenowała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiem, że seria cieszy się sporą popularnością, ale odpuszczę sobie, bo dla mnie jest zbyt spopularyzowana. Przeczytam kiedyś tam, gdy będzę już troszkę zapomniana ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię serię, tej książki nie mam jeszcze zrecenzowanej, więc w najbliższym czasie zamierzam ją sobie powtórzyć ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i zgadzam się z Twoją oceną. Naprawdę rewelacyjna seria :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepsza część z całej serii <3

    OdpowiedzUsuń
  14. To jedna z moich ulubionych serii z niecierpliwością czekam na kolejny tom

    OdpowiedzUsuń
  15. Miasto szkła, moja ulubiona część ; ) Kocham całą serię. Tylko te okładki trochę straszą... oryginalne są o niebo lepsze ; >

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znam tej serii, ale sądząc po Twojej recenzji wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam na razie cztery części tej serii i ta chyba podobała mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znasz moją opinię dotyczącą tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja ukochana książka <3 Prawie zawaliłam przez nią egzaminy gimnazjalne :D W ogóle jestem pod wrażeniem wszystkich książek pani Clare.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za podesłanie linka do recenzji,
    została dodana do wyzwania.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam, moja ulubiona seria! Czekam na ekranizację. :P Niestety 5 części jeszcze nie czytałam, ale przeraża mnie fakt, że tyle będę musiała czekać na finałową...

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam "Dary Anioła" i chociaż dawno czytałam "Miasto Szkła", Ty doskonale oddałaś jego charakter. Cała seria jest dla mnie takim małym dziełem sztuki i z każdym tomem Cassandra Clare coraz bardziej zadziwia mnie swoim kunsztem. świetna książka.

    OdpowiedzUsuń
  23. Już nie mogę się doczekać kiedy zabiorę się za czytanie tej części :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie będę się rozpisywała... "Powiem" tylko <3

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham całą serię ;) Polecam równiesz trylogię Diabelskie Maszyny!

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam pierwsze trzy tomy tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna seria, nie mogę się doczekać jak będzie film :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...