Wywiad z Lauren Oliver


Pewnie niektórzy pamiętają recenzję „Pandemonium”, którą napisałam stosunkowo niedawno. Jeszcze wcześniej miałam okazję zachwycać się „Delirium”. Od samego początku widziałam coś więcej w tych książkach. Zebrałam się na odwagę (uwierzcie mi, nie było to łatwe) i napisałam do autorki z prośbą o odpowiedzi na kilka pytań. Tak oto przedstawiam Wam krótki i pierwszy wywiad na blogu.

Może mały, trochę suchy wstęp. Lauren Oliver to autorka zapewne większości znanej Trylogii Delirium, z której pojawiły się u nas już dwa tomy. Jej debiutancką książką jest „7 razy dziś”. Autorka również napisała nie wydane w Polsce 2 książki dla młodszych czytelników pt.: „Liesl & Po” oraz The Spindlers”. W swoim dorobku ma też „Delirium Stories”. Ukończyła filozofię i literaturę na uniwersytecie w Chicago, potem przeprowadziła się do Nowego Jorku. Mieszka na Brooklynie, pisze wszędzie, ciągle i na wszystkim: i na notebooku, i na serwetkach. Poza tym uwielbia gotować, jest uzależniona od kawy i dodaje keczup do wszystkiego, nawet do kanapek z pomidorem.
 

GumcioBook: Jak opisałabyś siebie w kilku słowach?

Lauren Oliver: Zdyscyplinowana, lojalna, kochająca.

GumcioBook: Wielu ludzi słyszało lub ubóstwia „Delirium”. Skąd pomysł na tę książkę?

Lauren Oliver: Oglądałam w wiadomościach historię o świńskiej grypie, i zaczęłam się zastanawiać jak ludzie zareagowaliby jeśli rząd ogłosiłby, że miłość jest chorobą zaraźliwą. 

GumcioBook: Skoro piszesz to prawdopodobnie lubisz czytać. Jakie książki czytasz najczęściej?

Lauren Oliver: Czytam wszystkie rodzaje książek! Czytam tak dużo jak tylko mogę.

GumcioBook: Co lubisz robić w wolnym czasie?

Lauren Oliver: Uwielbiam gotować, biegać i bawić się z moimi dwoma kotami!

GumcioBook: Czy jesteś szczególnie przywiązana do którejś z twoich książek?

Lauren Oliver: Liesl and Po była bardzo osobistą historią dla mnie do napisania. Ona pomogła mi przejść przez bardzo trudny okres w moim życiu.

GumcioBook: Którą postać z twoich książek lubisz najbardziej?

Lauren Oliver: Po! Bardzo go lubię.

GumcioBook: Która książka była dla ciebie najtrudniejsza do napisania?

Lauren Oliver: Wszystkie książki mają swoje radości i wyzwania. Nie chciałabym powiedzieć, że jakaś książka była trudniejsza niż inna.

GumcioBook: Czy masz dni bez weny? Jeśli tak to co wtedy robisz?

Lauren Oliver: Piszę każdego dnia, ale gdy zatnę się biorę prysznic lub idę pobiegać!

23 komentarze:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej powieści tej Pani, ale w przyszłości (mam nadzieję niedalekiej) zamierzam się zabrac za Delirium.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że podjęłaś się niełatwego zadania! Miło czyta się ciekawostki o autorze, którego książki się uwielbia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję ci tego wywiadu! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, wow, gratuluję odwagi i wywiadu! ;) Możesz to sobie wpisać do CV. ^.^

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieźle. :) Wydaje się ona bardzo fajna, czytałam już kilka wywiadów. ^^
    Gratuluję odwagi. ;3

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję odwagi i wywiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow! To niesamowite, że Lauren odpowiedziała na Twoje pytania, gorąco gratuluję i oczywiście zazdroszczę!
    Nawiasem mówiąc aż ciężko uwierzyć, że pomysł na tak fantastyczną książkę jak "Delirium" narodził się w czasie oglądania wiadomości o świńskiej grypie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje zrobienia wywiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czytałam "7 razy dziś" i bardzo mi się podobało. Nie wiedziałam, że ta autorka napisała również „Delirium”.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja Delirium nie czytałam, ale za to 7 razy dziś jest CUDOWNE :) Gratuluję wywiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest to jedna z moich ulubionych autorek :) Bardzo fajnie, że udało Ci się przeprowadzić z nią wywiad! Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluje wywiadu :) Muszę w końcu przeczytać jakąś książkę tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam w planach "Delirium" i "Pandemonium" :)
    No i oczywiście gratuluję wywiadu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam "Delirium", a na "Pandemonium" i "7 razy dziś" poluję już od dawna.
    Gratuluję wywiadu!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki,a zbieram się za nie od dawna, świetny wywiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wywiad zacny, gratulacje. Delirium za mną, a i 7 razy dziś przeżywam nadal ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oczywiście, znamy tą panią.;) Ubolewam, że nie z jej powieści samych w sobie, tylko z nazwiska na ich okładkach. Ale mam zamiar jak najszybciej to zmienić. Gratuluję Ci tego wywiadu. To już coś, zdecydowanie wyższa półka.;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "7 razy dziś" przeczytałam a "Delirium" czeka u mnie na półce. Autorka stworzyła naprawdę ciekawe książki. I gratulacje odwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak fajnie przeczytać wywiad z nią:) Gratuluję odwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  20. O rany! Super! Gratuluję pierwszego wywiadu i już niedługo mam nadzieję, że zabiorę się do czytania 'Delirium' :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No proszę, a więc niekończące się wiadomości na temat świńskiej grypy jednak komuś pomogły :D Cieszę się, że pani Oliver lubi czytać, bo spotkałam się już z kilkoma opiniami autorów, którzy twierdzili, że nie mają na to czasu... yyy?! I zazdroszczę, bo też chciałabym lubić biegać ;)) Świetna rozmowa, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...