"Miasto popiołów"- Cassandra Clare

Tytuł: „Miasto popiołów”

Autor: Cassandra Clare
Wydawnictwo: Mag

Ilość stron: 450
Ocena: 6/6

 
 
 
 
 
 
Po dowiedzeniu się czyim tak naprawdę synem jest Jace, jego zastępcza matka Maryse Lightwood wzywa Inkwizytorkę. Nic nie dzieje się dobrze. Jace zostaje uwięziony w Cichym Mieście. W tym czasie ktoś morduje i spuszcza krew jednej z faerie. Cichych Braci spotyka ten sam los. Wszyscy wiedzą kto za tym stoi. Tylko czego chce Valentine? Jak zmienią się stosunki między Jace’em a Clary po dowiedzeniu się straszliwej prawdy? Czy Jace wystąpi przeciwko ojcu?

Tak oto zapraszam Was na ponowne spotkanie ze światem demonów, wilkołaków, wampirów, faerie i Nocnych Łowców.

„– Co robisz? – zapytał Alec, klękając przy migotliwej ścianie więzienia. (...)– A tak, przyszło mi do głowy, że poleżę sobie na podłodze i trochę powije się z bólu – odburknął. – To mnie relaksuje.– Naprawdę? A... jesteś sarkastyczny

W dalszym ciągu jest zachwycona wartką akcją książki. Ani przez moment się nie nudziłam. Czytanie „Miasta popiołów” sprawiało mi największą przyjemność. Znowu nie mogłam się oderwać od lektury. Na każdej stronie się coś działo. W fabule nie ma ani grama nudy. Im dalej brnęłam tym bardziej chciałam czytać. Najpierw jakieś drobne wydarzenia, potem co raz to ciekawsze, a na koniec wielkie i niespodziewane BUM! Widać, że autorka ma w głowie dobrze ułożony plan dalszych losów bohaterów. Ani razu nie czułam, że pisze coś na siłę.

Po lekturze tej części jeszcze bardziej przywiązałam się do bohaterów. Naprawdę polubiłam Clary i jej odwagę oraz zapał. Nie muszę chyba mówić, że tak mniej więcej w połowie moja chęć kontynuowania serii była kierowana Jace’em. Z każdą kolejną stroną jego charakter i wyjątkowość co raz bardziej przykuwała moją uwagę. Nawet teraz nie mogę uwolnić się od myślenia o nim.

Co prawda nie wspomniałam o tym pisząc recenzję pierwszej części, ale koniecznie muszę napisać to przy drugiej, bo przecież jak coś się powtarza to znaczy, że to nie przypadek. W drugim tomie, jak i w pierwszym, zachwyciło mnie to, że nie raz musiałam oderwać (z niechęcią) oczy od kartki i głębiej zastanowić się nad słowami bohaterów. W tej książce każde choćby najmniejsze słowo ma jakieś szczególne znaczenie. Bohaterowie nie raz wypowiadają się bardzo mądrze, a ich słowa mogą nawet służyć człowiekowi za życiowe motta. Spodobało mi się to, bo to dla mnie oznacza, że książka ma głębię i nie jest tylko zbiorem pustych słów na białej kartce, ale niesie większe przesłanie. Tak zawsze powinno być. Książki mają wnosić coś do naszego życia, a nie tylko ładnie prezentować się na półkach. Na szczęście z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że ta seria jest jedną z tych wartościowych pozycji.

„Skoro nie możesz powiedzieć prawdy ludziom, na których najbardziej ci zależy, w rezultacie samego siebie też oszukujesz.”

Seria Dary Anioła:

Miasto kości | Miasto popiołów | Miasto szkła | Miasto upadłych aniołów | Miasto zagubionych dusz | Miasto rajskiego ognia

Książkę można zakupić:

***

Przepraszam za lekko nieogarniętą recenzję. W ferie jakoś nadrobię wszystkie swoje zaległości. Już mam wideo recenzje tylko jest mały problem z jej wstawieniem, bo w komputerach raczej dobra nie jestem i ciągle jakieś błędy mi wyskakują. Mam również w planach coś zupełnie innego niż dotąd widzieliście na moim blogu, ale nie zdradzę szczegółów :)

29 komentarzy:

  1. Jeszcze nie czytałam pierwszej części tej serii. Cudem w mojej bibliotece jest ta książka (tylko wypożyczona) więc zamówiłam ją sobie żeby nikt mi jej nie zabrał. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bezapelacyjnie najpiękniejsza seria na świecie (dla mnie). Cieszę się, że inni mają podobne zdanie do mojego ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka już dawno przeczytana i oczywiście znalazła się na liście ulubionych. Czekam teraz na ostatnią część. I już się doczekać nie mogę. :PPP

    OdpowiedzUsuń
  4. Seria figuruje na liście moich ulubionych i to w pierwszej piątce;) Kocham Jace'a, Clary jakoś znoszę i to bez wielkich trudności, a cała saga jest niesamowicie wciągająca:)
    Tych, którzy czytali nie muszę przekonywać co do słuszności tych wszystkich pięsni pochwalnych na temat DA, a tym, którzy przed sobą mają dopiero ich lekturę, cóż, mało jeszcze ochów i achów? :) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę serię mam w planach, ale na razie jakoś mi się nie śpieszy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ahh czekam na twoją wideorecenzję ;33

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała seria nadal przede mną, ale mam nadzieję, że wpadnie mi w łapki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam tą serię, ciągle to powtarzam i powtarzać będę:) Clary to jedna z bohaterek, które mnie nie drażnią (a ostatnio mało takich), a Jace...<3 No cóż, chyba nie muszę nic mówić:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dary Anioła jak i Diabelskie Maszyny są wspaniałe! Bardzo lubię książki pani Clare ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę się koniecznie zabrać za tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam jeszcze, przede mną dopiero pierwsza część.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba jestem jedyną osobą w blogosferze, która zawiodła się na tej serii :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie muszę zapoznać się z całym cyklem. Kiedyś sięgałam po pierwszą część, ale odłożyłam ją, nie przeczytawszy całej. Pasowałoby to zmienić :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam całą serię. Cieszę się, że i tobie się spodobała :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się, wspaniała książka :) Ale najlepsza chyba jest trzecia część! Te teksty Jace'a <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Noo, wpadłaś jak śliwka w kompot. Jak odzyskam własne to przeczytam jeszcze raz, dla przypomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie trafił do mnie pierwszy tom. Szykuje się wieczór spędzony z "Darami anioła".

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam całą serię, niemniej pierwsze trzy części są najlepsze, ah Jace <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam zaszczyt poinformować, że Twój blog otrzymał wyróżnienie Versatile Blogger!
    http://beauty-little-moment.blogspot.com/2013/01/versatile-blogger-wyroznienie-ja-tez.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam tę serię! Kocham wręcz! :D Już nie mogę doczekać się, aż położę moje łapki na najnowszym tomie :)) Oj, będzie zarwana noc :D

    OdpowiedzUsuń
  22. No nie wiem, pierwszy tom nie podobał mi się wcale, więc jakoś nie mam ochoty zapoznawać się z kolejnym. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Autorka bardzo fajnie tworzy świat w swoich książkach:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytam właśnie trzeci tom, który też jest świetny. Już na samym początku coś się dzieje i nie można się oderwać. Mam nadzieję, że kolejne tomy też tak bardzo mi się spodobają :)

    OdpowiedzUsuń
  25. a przede mną nadal "Miasto kości"... kiedy ja nadrobię zaległości :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Tylko pierwszą część tej serii przeczytałam, ale na pewno nadrobię w końcu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Aż mnie korci, żeby od razu ściągnąć książkę z półki i z powrotem dać się porwać do świata Nocnych łowców :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam pierwszą część, a druga już na mnie czeka :D Uwielbiam ten świat, uwielbiam Jace'a :D

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...