piątek, 28 grudnia 2012

"Miasto kości"- Cassandra Clare


Tytuł: „Miasto kości”

Autor: Cassandra Clare

Wydawnictwo: Mag

Ilość stron: 512

Ocena: 6/6





Clary jest „zwykłą” dziewczyną. Pewnego dnia w klubie widzi jak dwóch chłopców i dziewczyna z batem zabijają. Nikt ich nie widzi oprócz niej. Nieznajomi wydają jej się być nienormalni. Próbują jej wmówić, że chłopak, któremu jeden wbił sztylet w serce to demon, a oni sami są Łowcami Nocy. Życie Clary po tym incydencie wywraca się do góry nogami. Jej matka zostaje porwana, a ona sama zostaje zaatakowana w swoim własnym domu. Od śmierci ratuje ją jeden z Łowców- Jace, który zabiera ją do Instytutu. Tam dziewczyna dowiaduje się o wszystkim. O tym, że nie jest właściwie zwykłą nastolatką, a także poznaje historię swojej matki.

Czy Clary uwolni swoją mamę? Czy między nią a Jace’em powstanie jakieś głębsze uczucie? Jak Clary będzie się czuła w zupełnie sobie nie znanym świecie?

 „Tam, gdzie jest nieodwzajemnione uczucie, występuje nierównowaga sił. Można ją łatwo wykorzystać, ale nie jest to mądre postępowanie. Miłości często towarzyszy nienawiść. One mogą istnieć obok siebie.”

 Już myślałam, że po Zmierzchu, Domu Nocy już nigdy nie sięgnę po książkę o takiej tematyce. Jedyne co mnie skusiło to wysokie oceny i wiecznie pochlebne opinie. Tak, więc dałam szansę serii i co z tego wyszło…?  Pierwszy raz od dłuższego czasu urzekła mnie książka o wampirach, wilkołakach i tego typu dziwnych stworach.  Nieodwołalnie i bezgranicznie pokochałam bohaterów i całą historię. O oderwaniu się od książki nie było nawet mowy. Jedzenie? Spanie? A gdzie tam! Czytać, czytać i CZYTAĆ! W głowie przez cały dzień huczały mi co rusz to nowe wersje dalszego ciągu wydarzeń. Nie zawsze było one trafne. Czyli mamy pierwszy plusik za nieprzewidywalną akcję. Bohaterzy są bardzo dobrze wykreowani. Każdy ma swoje, jedyne i niepowtarzalne cechy charakteru. Jak tu nie pokochać wiecznie ironicznego, zdecydowanego, ale za razem czułego Jace’a? Upartą i walczącą do końca Clary? Czy gotowego zrobić wszystko dla przyjaciela Aleca?

Jeśli przed przeczytaniem pozycji miałabym powiedzieć tylko po opisie czy historia tak naprawdę jest oryginalna odpowiedziałabym, że nie. Czyż nie ma już kilkudziesięciu książek o łowcach demonów? O wiecznym wątku z ciemnymi istotami? I właśnie w tym momencie uświadamiam sobie, że mimo iż ustawiłam tej książce naprawdę wysoką poprzeczkę, ona całkowicie sprostała moim wymaganiom. Odgoniła moje uprzedzenia do historii z wampirami i wilkołakami. Całkowicie mnie pochłonęła.

Autorka ma całkiem przyjemny styl pisania. Były momenty, że śmiałam się na całego, ale nie zabrakło również takich, w których łapało mnie za serce. Najlepsze w tym wszystkim było to, że autorka idealnie odzwierciedlała uczucia bohaterów. Ani przez moment nie towarzyszyło mi uczucie, że autorka czegoś nie dodała, coś pominęła, że  brakuje emocji.

„Kochać to niszczyć, a być kochanym, to zostać zniszczonym”

Seria „Dary Anioła”:
Miasto kości | Miasto popiołów | Miasto szkła | Miasto upadłych aniołów | Miasto zagubionych dusz | Miasto rajskiego ognia

Książkę można zakupić:

39 komentarzy:

  1. Czytałam właśnie póki co tylko tę część i również mi się podobała, mam nadzieję, że niedługo sięgnę po pozostałe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ha coś tak czułam, że Ci się spodoba! Książka (tfu) cała seria jest (jak dla mnie) niesamowita. Bohaterów uwielbiam! Autorka jest jedną z moich ulubionych :D Również nie mogłam się od książki oderwać, a czytałam ją kilka razy i za każdym mi się podobała bardziej :D Teraz musisz koniecznie nadrobić resztę tomów, bo ekranizacja tuż tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie czytałam, ale coraz częściej natykam się na pozytywne recenzje więc muszę wreszcie wziąć się na tę serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham, wielbię, czczę i ubóstwiam tę książkę... Całą serię! :3 Bohaterowie są świetni, chociaż muszę przyznać, że Miasto Zagubionych Dusz wypada blado na tle pozostałych tomów, a szkoda. :c Musisz się niedługo wziąć za Piekielne Maszyny! :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam parę lat temu pierwsze trzy tomy i bardzo mi się podobały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham całą serię i autorkę :D TEAM JACE! :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać koniecznie tą serię!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś z pewnością sięgnę po tę serię. Od dawna mam ją w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejna osoba, która dołączyła do grona fanów tej serii! Świetnie. Cieszę się, ze jest nas coraz więcej :)
    Gwarantuję, że na kolejnych tomach też się nie zawiedziesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam i wtedy nawet mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyjaciółka także mi polecała tą serię, może kiedyś się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i baardzo lubię całą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Naczytałam się mnóstwa pozytywnych recenzji, co do tej serii. Mam ogromną ochotę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  14. Po tak zachęcającej recenzji z pewnością przeczytam, zwłaszcza, że o całej serii słyszałam wiele dobrego :3
    Świetny blog, będę odwiedzać :)
    Ja dopiero zaczynam, ale zapraszam do mnie i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam całą serię i zdecydowanie zgadzam się z Twoją opinią :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak szczerze mówiąc to ja się na niej zawiodłam. Spodziewałam się niewiadomo czego no i niestety pozycja ta nie sprostała moim oczekiwaniom. Zła nie była, ale myślę, że przeczytałam ją tylko dla Jace'a.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham, kocham, kocham! :D Autorkę, ten tom, całą serię i prequel(który Ci polecam)! No i także bohaterów :)) Cieszę się, że i Tobie książka przypadła do gustu. Czekam na recenzje kolejnych tomów ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie się za nią rozglądam i już nie mogę się doczekać aż wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna seria, która rzeczywiście wyróżnia się na tle innych książek. Polecam każdemu - czy to miłośnikowi fantasy, akcji, przygody czy romansu. Bo w Darach Anioła znajdziemy wszystkie te elementy:D

    OdpowiedzUsuń
  20. Teraz to jeszcze musisz przeczytać całą resztę z serii. I oczywiście wziąć się za Piekielne Maszyny.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cieszę się, że książka również Tobie się podoba. Zapewniam Cię, że kolejne tomy także będą ciekawe i pełne akcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jeszcze nie czytałam, ale chciałabym to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kocham "Miasto Kości" jak i drugą część. Na razie przeczytałam tylko te dwie, ale oczywiście mam w planach kolejne :) Warto je przeczytać chociażby dla Jace'a <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam w planach. I to tych bliższych ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dary Anioła to zdecydowanie jedna z moich ulubionych serii :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Po pierwsze , gdy tylko weszłam na bloga pomyślałam sobie, och ! co za cudowny nagłówek :) Naprawdę, śliczny jest :) A co do książki to na razie mam stos książek do przeczytania, więc nie będę się brała do czegoś nowego, może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kocham kocham kocham tę serię! Przygodę z nią zaczęłam już chyba ze trzy lata temu, i jestem wielką fanką Cassandry Clare. Do nadrobienia mam tylko jeszcze miasto Zagubionych Dusz, no jeszcze nie było okazji przeczytać :/ Mam nadzieję, że kolejne części zachwycą Cię tak samo, jak zrobiła to pierwsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam i zgadzam się, że książka jest niesamowita:) Teraz tylko czekać na ekranizacje:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kocham tę ekhm.. trylogię :D ! Cieszę się, że Tobie też się AŻ tak podoba :*

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetna książka, wszystkie trzy pierwsze tomy są zajebiste <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Poszukuję tych książek odkąd się pojawiły i wpadłem na ich trop w bibliotece publicznej, więc przy najbliższej okazji wypożyczę pierwszy tom:)

    Zapraszam na mojego bloga http://zacisze-ksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetna książka. Kolejna część też, więc polecam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam i bardzo mi się podobała:) Podobnie jak kolejne tomy. Teraz muszę jeszcze przeczytać najnowszą część:)

    OdpowiedzUsuń
  34. "Nienawidzę tej książki, a jednak ją kocham. Posłałabym ją na stos za to, jest tylko książką, a to, o czym czytam nie dzieje się naprawdę. Za Boskiego Jace'a (a raczej za to, że jest postacią fikcyjną), za dialogi, za wszystko. Ale z tego samego powodu wskoczyłabym w ogień ratować ostatnie kartki. Tej książki nie potrafię (i nie chcę) oceniać obiektywnie. Są takie pozycje, które kocham całym sercem, które już na dobre zostawiły ślad w moim serduchu i choćby ich poziom nagle spadł do minus jeden to i tak bym je kochała. I to właśnie jedna z takich pozycji. Amen." ~Lirit. <-- Moja koleżanka tak w skrócie wyraziła opinię o piątej części Darów Anioła pod moją recenzją. Najpiękniejszy komentarz jaki kiedykolwiek czytałam.
    Co mogę powiedzieć? W ogóle nie żałuję, że sięgnęłam po "Miasto kości". Żadna książka nie oczarowała mnie tak bardzo, jak dzieło pani Clare. Cudo. Dary Anioła królują na mojej liście najlepszych książek i szybko nie zejdą z podium :D Recenzja świetna! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mam zamiar w najbliższym czasie zabrać się za tę książkę :) Uwielbiam "Diabelskie maszyny", więc tej serii jestem tym bardziej ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Książka już do mnie jedzie. Niedługo zacznę ją czytać, więc cieszę się z kolejnej pozytywnej recenzji na jej temat. Teraz jestem pewna, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Zdecydowałam się przeczytać tę książkę dopiero, kiedy obejrzałam trailery do filmu. Zaintrygował mnie, a że z reguły nie oglądam filmów na podstawie powieści, bez uprzedniego jej przeczytania, to przeczytałam ją, żeby później obejrzeć film, który niestety okazał się klapą moim zdaniem.Jednak sama książka mnie zainteresowała, może nie była powalająca, ale przyjemnie mi się ją czytało.

    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga: http://paradise-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...