Liebster Blog


Tak, wiem, jestem opóźniona, ale cóż trochę mi zajęło odpowiedzenie na te pytania. Do zabawy zaprosiły mnie: Dizzy, Wiedźminka, Agnieszka, Layla.
 
To jedziemy z tym koksem.
Pytania Dizzy:
1.Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Uuu, dość trudne pytanie. Nie od końca wiem co mną kierowało, ale myślę, że duży wpływ na to miała moja koleżanka z podstawówki czyli Blueberry. Gdy tylko powiedziała mi, że założyła bloga i jak go zobaczyłam uświadomiłam sobie, że to całkiem fajna sprawa. Tak mniej więcej to wyglądało :) Co prawda zrezygnowałam, a wręcz zapomniałam o nim przez półtora miesiąca, ale teraz już jakoś nie wyobrażam sobie życia bez mojego kochanego bloga :)
2. Jaka była najdziwniejsza reakcja społeczeństwa na to, że czytasz książki?

Miałam jeden dziwny przypadek… mianowicie dziewczyny z klasy jak zobaczyły w moich rękach książkę od razu się na nią rzuciły. Wyrywały, zasłaniały rękoma i tycały palcami. Zachowywały się tak jakbym nie miała prawa czytać, bo one nie czytają.
3. Czy jest jakaś książka, która jest dla Ciebie szczególnie ważna?
To pytanie w stylu „jaka jest Twoja ulubiona książka”, a na takie nie umiem odpowiedzieć. Mam kilka, które darzę szczególnym uczuciem jak np. „Intruza”, „Wichrowe wzgórza” czy Trylogię Czasu. Nie potrafiłabym powiedzieć, która jest dla mnie najważniejsza, bo to tak jakby matka miała kilkoro dzieci, a faworyzowała jedno.
4. Co sądzisz o epidemii "paranormal romance"?
Tak, epidemia to dobre słowo… A co o niej sądzę? Szczerze powiedziawszy bardzo się cieszę, że paranormal romance jest tak popularny, bo co ja bym wtedy czytała? Choć niektóre są naprawdę żenujące, przesłodzone, tandetne to jest wiele takich, które można pokochać całym sercem :)

5. W jaki sposób umilasz sobie czytanie?
Lubię czytać siedząc na swoim kochanym fotelu całkowicie otulona mięciusim kocykiem. Tylko to mi jest potrzebne, aby spędzić miło czas przy lekturze. Nie powiem, mam chwile, gdy nie odejdzie się bez kubka ciepłej herbaty i zapalenia świeczek :)

6. Masz swoje motto życiowe bądź ulubiony cytat?
Motta raczej nie, ale cytat owszem: „Czasami trzeba najmocniej trzymać się właśnie tego, czego nie można dotknąć.”- „Śmiercionośne fale” Carrie Ryan
7. Czy jesteś od czegoś uzależniona/y?
Nie będę tu mówić o książkach, bo chyba to oczywiste, ale wspomnę o moim uzależnieniu do marzenia! Lubię długie spacery po cichych ulicach, wtedy na reszcie mogę pomyśleć. W głowie mam mnóstwo rzeczy! Oczywiście nie myślę  o szkole ani innych tego typu rzeczach. Nie uwierzycie, ale ja w głowie tworzę sobie historię! Gdyby ktoś dostał się do moich myśli miałby gotowe kilkanaście książek, a może i więcej….

8. Preferujesz czytanie w domu czy na łonie natury?
Nie często zdarza mi się czytać na dworze, więc wybieram dom :) Tam przynajmniej wiem, że żaden deszcz ani inne zjawiska atmosferyczne mnie nie zaskoczą :)

9. Czy chciałabyś/łbyś wydać w przyszłości książkę? Jeśli tak to o jakiej tematyce?
Oczywiście, że tak. Jestem ostatnio bardzo zdeterminowana, żeby dokończyć wcześniej zaczętą historię. Jeśli chodzi o tematykę to z pewnością jest fantasy.

10. Posiadasz jakiegoś futrzanego bądź jakiegokolwiek innego milusińskiego w domu?
Mam mojego ukochanego Gacusia! To piesek złoto! Nie wiem co ja bym bez niego zrobiła! Kto by mnie witam każdego ranka?

11. Co sądzisz o wymianach książkowych?
Już całkiem dużo książek wymieniłam i jak na razie nigdy się nie zawiodłam. Dzięki wymianom można pozbyć się książki, do której nie koniecznie wrócimy, a zyskać jakąś nową, której przeczytanie sprawi nam wielką frajdę. Wymiany są naprawdę dobre i z pewnością dzięki nim zaoszczędziłam kilka złotych :)

Pytania Wiedźminki:
1.       Kto jest Twoim książkowym "autorytetem" ?
To dość trudne pytanie. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Teraz nawet dochodzę do wniosku, że mogę nie mieć takiego autorytetu.
2.       Czy wygraną w lotto przeznaczyłbyś na książki ?
Szczerze powiedziawszy nie :) W każdym razie nie całą. Z pewnością wyremontowałabym sobie pokój. Jak ja bym chciała mieć taki dwupiętrowy! Na górze łóżko wodne i mega telewizor. Oczywiście na dole ściany zastawione regałami z książkami :)
3.       Jaka jest biblioteczka Twoich marzeń ?
Odpowiem na to pytanie jednym słowem: duża!
4.       Jaką postać książkową uważasz za złą do szpiku kości ?
W sumie jeszcze nie czytałam książki, w której postacie są całkowicie złe, nie mają w swoim sercu ani krzty dobroci.
5.       Czy masz jakieś marzenie książkowe ?
Marzenie książkowe? Wydać własną książkę :)
6.       Co Twoim zdaniem idealnie pasuje do książki ? :)
Pozostawię te pytanie bez odpowiedzi, bo szczerze mówiąc nie mam pojęcia.
7.       Czy starasz się szanować cudze książki oraz te z biblioteki ?
Zawsze. Nigdy jeszcze nie zdarzyło się, żebym zagięła jakiś róg lub stronę.
8.       Czy wg. Ciebie, aby być wybitnym pisarzem trzeba mieć spory potencjał ?
Według mnie bez potencjału nie można robić czegoś wybitnie. Może kiedyś zmienię zdanie, może ktoś mnie zaskoczy.
9.       Twoja ulubiona bajka/książka z dzieciństwa - dlaczego ta ?
Zdecydowanie „Chłopcy z Placu Broni”! Kocham tę książkę! To przez mojego kochanego Nemeczka. Jak nie można go uwielbiać za jego poświęcenie?
10.   Czego nie lubisz w książkach ?
Dłuuuuuugich opisów. Jestem przekonana, że wiele osób tego nie lubi.
11.   Co czytasz aktualnie ?
Właśnie zabieram się za „Cinder”.
Pytania Agnieszki:
 
1.       Jakie książki preferujesz? Dlaczego?
Prawie wszystkie książki znajdujące się na moich półkach to fantasy, paranormal romance. Kocham te gatunki, bo pozwalają mi się oderwać od rzeczywistości.
2.       Masz takie książki lub filmy do których lubisz wracać? Podaj tytuły.
„Intruz”- wracałam do tej książki kilkanaście razy i nadal mi się nie nudzi. A jeśli chodzi o filmy to często powracam do „Ostatniej piosenki” i „Lol”. O ironio, w dwóch główną rolę gra Miley Cyrus, a ja jakoś tej dziewczyny nie trawię, choć w tych filmach zagrała całkiem nieźle :)
3.       Czego najbardziej nie lubisz robić?
Sprzątać! To jest najgorsze zajęcie na świecie. Nienawidzę, gdy mam mówi: „wypakuj tę torbę”, „posprzątaj w szafie”, „odkurz w pokoju”. Krew mnie wtedy zalewa!
4.       Jakiej muzyki słuchasz?
Gotyckiej, ale nie takie gdzie wszyscy się drą, ale instrumentalnej.
5.       Masz swój ulubiony przedmiot/pamiątkę/maskotkę z dzieciństwa?
Mam ukochanego misia- Karmen. Właściwie to jest dziewczynka, więc będzie misiunia :)
6.       Umysł ścisły czy humanistyczny?
Zdecydowanie ścisły. Matma moim życiem!
7.       Jakie są Twoje pasje, zainteresowania oprócz czytania?
Dużo tego, bo jestem dość wszechstronną osobą. Lubię grać na pianinie, śpiewać, rysować, tańczyć, robić zdjęcia.
8.       Jaka jest najlepsza książka, którą przeczytałaś(-eś)?
Nie mogę tak wyróżniać jednego z moich dzieci, więc pozostawię te pytanie bez odpowiedzi.
9.       Gdzie najczęściej kupujesz książki?
Allegro jest rajem. Nie dość, że jest tak wszystko co chcę, to jeszcze ceny niskie.
10.   Lubisz święta bożonarodzeniowe? ;3
A kto nie lubi? :)
11.   Jakie jest jedno z Twoich pragnień?
Żyć długo i szczęśliwie :)
Pytania Layli:
1.       Czy pamiętasz tytuł książki, od której zaczęła się prawdziwa przygoda z czytaniem? Jeśli tak - pochwal się :)
„Dzień niebieskiego psa” Sege Brussolo.
 
2.       Wolisz pachnącą wiosnę, upalne lato, złotą jesień czy mroźną zimę?
Wiosnę. Lubię patrzeć jak wszystko budzi się do życia po mroźnej zimie :)
 
3.       Gdybyś był/-a bohaterem/bohaterką jakiejś książki, jaki tytuł by ona nosiła?
Dziwne losy rozmarzonej dziewczyny :)
 
4.       Musisz ratować świat przed atakiem obcych, mając do dyspozycji jeden z czterech żywiołów: wodę, ogień, ziemię lub powietrze. Który wybierasz?
Gdy tylko przeczytałam to pytanie od razu w mojej głowie pojawiły się dziewczyny z W.I.T.C.H :) Wybrałabym powietrze. Odesłałabym obcych tam skąd przybyli.
 
5.       Rzecz z dzieciństwa, którą masz do tej pory?
… prawie wszystko… mam dość zagracone łóżko zabawkami z dzieciństwa. Po prostu nie mogę się z nimi rozstać!
 
6.       Gdybyś mógł/mogła urodzić się w innym wieku/epoce/erze/latach, to jaki dzień, miesiąc i rok wybrałbyś/-abyś na datę Twoich urodzin? Dlaczego?
13 grudnia 1715 roku. Dlaczego? Sama nie wiem. Zawsze chciałam żyć w XVII wieku i urodzić się 13 w piątek :)
 
7.       Jaki jest Twój ulubiony miesiąc?
Chyba czerwiec. Jest cieplutko, w szkole się już nic nie robi i tak dalej.
 
8.       Jak wyglądałby Twój wymarzony dom?
Budując swój wymarzony dom z pewnością pomieszałabym nowoczesność ze starością. Mam teraz obraz w głowie, ale jakoś nie mogę ubrać tego w słowa.
 
9.       Jaki tytuł nosi piosenka, która ma dla Ciebie duże znaczenie ze względu na wspomnienia lub osoby?
Często słyszę jakąś melodię i przypominają mi się np. wakacje. Zdecydowanie jest za dużo tych piosenek, żeby je wymieniać :)
 
10.   Jakie jest Twoje hobby?
Ostatnio nałogowo zajmuję się fotografią :)
 
11.   Klasyka: łowisz złotą rybkę, ona krzyczy: "Wypuść mnie, a spełnię Twoje trzy życzenia!", po czym zgadzasz się na warunki rybki. O jakie rzeczy poprosiłbyś/-abyś?
1.       Mega biblioteczkę. 2. Moja książka na liście bestsellerów (tak na przyszłość ;) 3. Umiejętność latania.
Udało mi się przebrnąć przez te pytania. Mam nadzieję, ze nic nie pokręciłam.
Na koniec przypominam o trwającym konkursie:




 

14 komentarzy:

  1. Sporo się o Tobie dowiedziałam. Fajnie odpowiedziałaś na pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne odpowiedzi. :D Też uwielbiam "Chłopców z Placu Broni"! :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też muszę w końcu opublikować swoje odpowiedzi :D Fajnie się czytało Twe odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo można się dowiedzieć. Ciekawe odpowiedzi.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam pojęcia, że znacie się z Blueberry :) Co do pytań, to ja również uwielbiam czytać, będąc przykryta mięciutkim kocem i do tego z herbatką :) "Intruza" mam na swojej półce i wkrótce wezmę się za lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie spodziewałam się po tobie że czytasz wichrowe wzgórza ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny raz spotykam tę zabawę na stronach. Fajnie, że bloggowicze od czasu do czasu potrafią się odprężyć w inteligentny sposób. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zostałaś oTAGowana http://mania1269.blogspot.com/2012/11/przepis-tag.html#comment-form
    Ciekawe odpowiedzi, fajnie coś dowiedzieć się o Tobie, mam nadzieje, że będziesz jeszcze miała siłę odpowiedzieć na moje pytania :P
    Pozdrawiam. Mania, mania1269.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. A to Cię osaczyli tymi pytaniami :) ale fajnie Cie poznać przez to nieco bliżej :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujące odpowiedzi, które przybliżają czytelnikom bloga Twoją osobę:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Trochę spóźnione, ale i tak wypada mi powiadomić.
    Zostałaś nominowana jeszcze u mnie,nie musisz odpowiadać na pytania.
    http://my-dreams-will-come-alive.blogspot.com/
    xx.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe odpowiedzi. Ja bym jednak wolała być pisarką niszową, nie chcę trafiać do mas :-)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...