"Więzień Labiryntu"- James Dashner


Tytuł: „Więzień Labiryntu”

Autor: James Dashner

Wydawnictwo: Papierowy Księżyc

Ilość stron: 424

Ocena: 6+/6

 
 


Życie w Labiryncie, z którego każdy tak rozpaczliwie szuka wyjścia. Nie ma dnia, aby grupie Strefowiczów nie zdarzyło się coś okropnego, czego nie będą mogli zapomnieć do końca życia. W uszach nieustannie słyszą dźwięk zbliżających się Bóldożerców. Przed śmiercią chronią ich tylko wrota zamykające się co noc. Nawet tych najsilniejszych to miejsce doprowadza do obłędu. W Labiryncie śmiech jest oznaką obłąkania. Tam może ich spotkać tylko cierpienie i śmierć.
I właśnie do takiego miejsca trafił Thomas.

„Nazywam się Thomas, pomyślał.
To… to była jedyna rzecz, jaką pamiętał ze swojej przeszłości.”

Został wyciągnięty z pudła nic nie pamiętając, tak jak reszta chłopców przebywających w Labiryncie. Już od samego początku coś było z nim nie tak. Następnego dnia w pudle leży dziewczyna w śpiączce, która przynosi Strefowiczom wiadomość, o której nigdy nie zapomną. To jak wyrok ich śmierci.  Thomas wraz z innymi chce znaleźć wyjście z Labiryntu, ale czy to będzie takie łatwe biorąc pod uwagę to, że ich życiu zagrażają Bóldożercy, kreatury zdolne do zabicia ich wszystkich i ciągle przemieszczające się ściany budowli?

„Nic już nie będzie takie jak kiedyś”

I oto kolejna dystopia. Już ich tyle pojawiło się na rynku, że trudno zliczyć. Wiele z nich niczym się nie różni, ale są też takie, które podbijają serca czytelników na całym świecie, i właśnie do takich należy Więzień Labiryntu.

Jestem pod wielkim wrażeniem tego co autor przedstawił w książce. Labirynt. Spoko, normalna rzecz i czym tu się zachwycać? Otóż można się zachwycać. Pan Dashner zrobił z tej zwykłej, znanej już w starożytności budowli coś co sprawi, że każdy, nawet wychowany na horrorach czytelnik dostanie gęsiej skórki.

„Wrota za nim zamknęły się z głośnym hukiem, odbijając się echem po pokrytych bluszczem kamieniu, niczym śmiech szaleńca w szpitalu dla obłąkanych.”

Wydarzenia są niesamowite. Na początku się zastanawiałam co takiego może dziać się w labiryncie. Przecież to tylko mury i kilka budynków pośrodku. A tu takie zaskoczenie, ani przez ułamek sekundy się nie nudziłam. I te wieczne zmartwienia o losy głównego bohatera. Przeżyje czy może nie? Co za głupie pytanie, no jasne, że przeżyje! Zawsze każdy tak myśli, ale w tej książce wszystko jest inne, a wydarzenia nieprzewidywalne.  

Nawet gdybym próbowała przez kilka godzin znaleźć choćby jeden minus w tej książce, jakąś jedną jedyną ułomność nie potrafiłabym. Bohaterowie mnie oczarowali, a fabuła zachwyciła. Nie mam nic to zarzucenia tej pozycji! Jest fenomenalna!

Język w niektórych momentach jest mało zrozumiały, ale to tylko przez nowe, oryginalne, stworzone przez Streferów wyrazy i zwroty. To wcale nie przeszkadza, wręcz sprawia, że lektura jeszcze bardziej wciąga.

Jeśli chodzi o wydanie to Papierowy Księżyc znowu się popisał. Czytając książkę miałam wrażenie, że zadbano o każdy jej najdrobniejszy szczegół. Okładka idealnie pasuje to treści. Jest tajemnicza i bardzo klimatyczna. Czcionka jest bardzo przyjemna dla oka, i to właśnie ona i bardzo dobry w odbiorze język autora sprawia, że książkę czyta się w ekspresowym tempie.
Zakończenie nie wyjaśniło do końca wszystkiego, było trochę inne niż się spodziewałam, zaskakujące. Dlatego też ze zniecierpliwieniem czekam na kolejną część!
Ta niesamowita pozycja pozostawi ślad  po sobie w mojej głowie jeszcze na bardzo długi czas.
Polecam, polecam, POLECAM!

 „Znajdź wyjście albo giń”

Za możliwość zapoznania się z historią Thomasa serdecznie dziękuję Wydawnictwu Papierowy Księżyc:
Książkę można zakupić:
 
Seria składa się z:

Więzień Labiryntu | Próby Ognia | The Death Cure

43 komentarze:

  1. Mi równiez bardzo bardzo bardzo się podobało, fajnie, że już w listopadzie będzie kontynuacja, w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na półce, miała przeczytać, ale za jakiś czas, a teraz chyba trochę to przyspiesz;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Napisałaś! :D Książkę mam w planach bo dużo osób ja poleca i Ty również :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także ją posiadam, ale jeszcze nie czytałam, a widzę że warto :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Musze w koncu przeczytac te ksiazke, bo juz od dawna jest na mojej liscie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. O! To słowotwórstwo jest ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznam się, że nie słyszałam o tej pozycji... Ale od razu zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytając pierwsze słowa skojarzyłam tę powieść z serią "GONE", jednak zagłębiając się w Twoją recenzję stwierdziłam, że ta książka może okazać się czymś lepszym.
    Przeczytam tę pozycję, kiedy tylko będę miała ku temu okazję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie niesamowita książka, najlepsza jaką w ostatnim czasie czytałam :D całkowicie zgadzam się z Twoją recenzją. Ja już niecierpliwie oczekuję następnej części :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już kiedyś ta powieść przykuła moją uwagę.. Teraz stła się moim celem numer ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaczęłam czytać i obecnie jestem na jakiejś czterdziestej stronie. Szczerze mówiąc ten nowy język wymyślony przez Streferów doprowadzał mnie do szału i zdecydowanie utrudniał czytanie. Początek zbytnio mnie nie zachęcił, jednak widząc te wszystkie pozytywne opinie muszę wrócić do czytania już niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  12. W zasadzie nie dziwi mnie Twoja ocena, miałam dokładnie takiego samego fioła na punkcie tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ani trochę się nie dziwię, że ta książka tak bardzo przypadła Ci do gustu :) Ja również bardzo miło wspominam lekturę Więźnia Labiryntu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się ciekawie, rozejrzę się za nią:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmmm widzę, że warto się za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaciekawiłaś mnie tą książką. Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie miałam pozytywne przeczucia co do tej książki. :) Mam ją na półce i na pewno sięgnę po nią jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zakończenia, które nie wyjaśniają wszystkiego zawsze dają pole do wyobraźni dla czytelnika. Zaciekawiła mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam ogromną ochotę na tę powieść, ale nie mogę w ogóle jej upolować :( A niestety na biblioteki w moim mieście raczej liczyć nie można. Nowości pojawiają się tam raz na rok :/

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam nadzieję, że niedługo na nią trafię ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dystopie są rzeczywiście ostatnio bardzo modne i królują na półkach w księgarniach, ale w gruncie rzeczy nie łatwo jest natrafić wśród nich na coś naprawdę dobrego. Muszę spróbować, bo lubię motywy labiryntu itp. :))

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest aż tak dobra? Wstyd, że mi się kurzy na półce :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Koniecznie muszę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  24. mmm ciekawie się zapowiada, nie miałam okazji jeszcze jej przeczytać.
    Pozdrawiam. Mania. Zapraszam do mnie mania1269.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow, cóż za wysoka ocena! Ostatnio zraziłam się do dystopii, ale muszę przyznać, że zaintrygowałaś mnie "Więźniem Labiryntu". Myślę, że książka jest warta świeczki, dlatego rozejrzę się za nią, tym bardziej, że ją POLECASZ ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Recenzja bardzo ciekawa i zachęcająca, więc chętnie zapoznam się z treścią tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam ją już na półce. Niedługo przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam to! Było naprawdę super! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Chciałabym móc ją przeczytać. Nie wiem, czy wiesz, ale Dashner napisał jeszcze część Kill Order, która chyba jest prequelem ? Coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  30. już jakiś czas temu miałam okazję zapoznać się tą pozycją. jak na literaturę młodzieżową, książka bardzo świeża i pomysłowa.

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię tego typu książki. Więc dobrze wiedzieć, że ukazała się taka dobra powieść w tym klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nawet nie myślałam, że taka rewelacyjna jest ta książka. Chyba będę musiała wreszcie i ja ją poznać, bo zaciekawiłaś mnie swą recenzją ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czytałam i mam podobne odczucia oraz czekam na kolejną część, którą z pewnością przeczytam xd

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam bardzo podobne odczucia. :D Świetna książka! Nie mogę się doczekać kolejnej części! :D
    PS. Śliczne tło. :3

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...