"Kwiaty na poddaszu"- Virginia C. Andrews

Tytuł: „Kwiaty na poddaszu”
Autor: Virginia C. Andrews
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 384
Ocena: 6/6
 
 
 
 
 
 
Chris i Cathy oraz bliźniaki- Corry i Carrie mają cudowne życie i kochających rodziców. Ich straszna historia zaczyna się, gdy tata nie wraca do domu, zginął w wypadku samochodowym. Muszą przeprowadzić się do domu rodziców swojej matki, która dawno została wydziedziczona. Tam zostają zamknięte na poddaszu oczekując na dzień, w którym ich matka odzyska względy ojca i będzie mogła mu powiedzieć o dzieciach. Jednak ten dzień nie nadchodzi. Rodzeństwo musi sobie radzić samo w pełnym przemocy i nienawiści domu. Babcia codziennie przynosząca im koszyk jedzenia zaczyna się nad nimi znęcać i podejrzewać o kazirodztwo. Całe ich życie stoi pod znakiem zapytania, gdy bliźniaki zaczynają poważnie chorować. Wtedy też Chris wraz z Cathy muszą podjąć decyzje czy nadal mogą ufać swojej ukochanej mamie i powstrzymać się z planami ucieczki. Tylko, że wszystko dodatkowo się komplikuje, gdy rodzeństwo odkrywa sekrety skrywane przez ich rodzicielkę…
Czy rodzeństwo ucieknie? Czy ich mama jest taka jak kiedyś? Czy podejrzenia babci o kazirodztwo są słuszne? Czy dzieci będą miały siłę na walkę z chorobami czekającymi ich na zamkniętym poddaszu? Jakie będą ich dalsze losy?
„Coraz częściej myślę o nas jako o kwiatach na poddaszu. [..] Narodzeni w jasnych barwach, ciemniejących z każdym dniem długiego, ponurego, męczącego, koszmarnego czasu który spędziliśmy jako więźniowie nadziei i ofiary zachłanności.”
„Kwiaty na poddaszu” to jedna z nielicznych  książek, że tak to nazwę „normalnych”, które przeczytałam. Jak już pewnie zauważyliście lubię spędzać czas nad książkami fantasy i dlatego nie byłam pewna czy to lektura dla mnie. Dobrze, że jednak dałam jej szansę. I choć z początku bardzo mnie nudziła, mniej więcej pośrodku zrobiła się ciekawa, a na końcu byłam już przekonana, że muszę sięgnąć po drugą część.
Bohaterowie mają bardzo wyraziste charaktery. Każdy jest zupełnie inny. Cathy wściekła i kipiąca nienawiścią do matki, która zostawiła ich na poddaszu potrafiąc nie przychodzić do nich przez miesiące. Chris rozdarty między uczucie do ukochanej mamy a obowiązkiem chronienia młodszego rodzeństwa. Carrie marudna, wiecznie niezadowolona mała dziewczynka. Corry gotowy pójść w ogień za swoją bliźniaczką Carrie.
Całą historię opowiada Cathy, więc można poczuć to co ona czuła, widzieć to co widziała i słyszeć to co ona. Autorka świetnie opisuje uczucia przez co w pewnym momentach mogłam poczuć się jak Cathy.
Treść książki w pewnych momentach mnie bulwersowała do takiego stopnia, że chciała jakimś sposobem wejść do jej środka, stopić się ze słowami i wszystko pozmieniać. Niestety choć jestem wychowana na fantasy wiedziałam, że to niemożliwe i dalej przerzucałam kartkę po kartce.
Książka jest bardzo refleksyjna. Nie raz zmuszałam się, żeby odstąpić na chwilę od lektury i głębiej przemyśleć jej zawartość.
„Z każdej książki, którą przeczytałam, zaczerpnęłam jeden paciorek filozoficznej mądrości, a wszystkie nawlokłam na różaniec, który miał mi wystarczyć do końca życia.”
Nie powiem, że książkę czytało mi się szybko i lekko, bo tak nie było. W żadnych wypadku. Na początku bardzo się z nią męczyłam. Strony nie chciały się przekładać. Każde słowo było uciążliwe. Ale w końcu zaczęłam doceniać tę książkę i ostatnie dwieście stron przeminęło szybko.
Choć „Kwiaty na poddaszu” przeczytałam już jakieś dwa tygodnie temu nadal, gdy myślę o tej książce czuję lekki ból w okolicach serca. Jak myślę o tym rodzeństwie i o tym co przeszło aż chce mi się płakać, i zdarzyło się to już nie jeden raz.
„Wtedy przyszła do mnie odpowiedź, której tak długo szukałam - a wielokrotnie się zastanawiałam, czym był ten tajemniczy przycisk, włączający miłość ... i pożądanie.(...) Tu chodziło o oczy. Sekret miłości tkwi w oczach, w sposobie porozumiewania się i mówienia bez otwierania ust.”
Zdecydowanie polecam! Szczególnie czytelnikom, którzy lubią refleksyjne i piękne powieści.
Książkę można nabyć:

***
Wczoraj szperając po Internecie natknęłam się na jedną rzecz. Mianowicie na film na podstawie tej książki. Byłam w szoku, nie miałam pojęcia, że taki nakręcili! Teraz zabiorę się za oglądanie i możliwe, że napiszę recenzję na jego temat.

 

33 komentarze:

  1. Przyznam, że mam ochotę na tę książkę. :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji jeszcze sięgnąć po tę serię, ale nie wykluczam, że kiedyś się skuszę. natomiast widziałam film o tym samym tytule i był całkiem spoko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej pozycji, ale nie jestem za bardzo do niej przekonana.... aczkolwiek nie mówię nie, może przeczytam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś bardzo chciałam ją przeczytać, a teraz to się jeszcze umocniło. Na pewno po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od jakiegoś czasu mam na nią oko, ale jakoś mi z nią nie po drodze ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie Twoje recenzje są identyczne, dziewczyno nie bądź schematyczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na listę obowiązkowych lektur-już!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czeka na półce i na pewno do końca roku zostanie przeczytana :)

    OdpowiedzUsuń
  9. No to ciekawe, co napiszesz na temat filmu.;)Dla mnie nie oddaje tego, co książka. Byłam po prostu rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od dawna mam zamiar przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. I na mnie książka zrobiła wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. całą serię mam na oku i to od dawna
    niestety póki co nie było mi dane dorwać się do książek

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam kilka miesięcy temu i po prostu byłam nią oczarowana ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam na recenzje filmu, a po książkę sięgnę w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu dorwać się do tej książki i ją w końcu przeczytać!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś chciałam ją przeczytać, ale teraz jakoś straciłam do niej zapał.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam w domu. A do książek też nieraz chcę wejść i pacnąć bohaterów po głowie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Od dawna marzy mi się ta książka...

    OdpowiedzUsuń
  19. Powiem tylko jedno - UWIELBIAM!

    OdpowiedzUsuń
  20. widzę, że zgadzamy się co do opinii o tej książce ;)
    ja czytałam już drugą część i przez dłuższy czas nie byłam pewna, czy chcę poznać kolejną, teraz już się na nią zdecydowałam

    można wiedzieć gdzie znalazłaś film? ja szukałam, ale nie był dostępny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jak chciałam obejrzeć to był niedostępny, więc sobie ściągnęłam :)

      Usuń
  21. Od dawna mam ją w planach. Widzę, że muszę czym prędzej się za nią zabrać

    OdpowiedzUsuń
  22. Czekam na recenzję filmu :) sama waham się czy go obejrzeć, dlatego poczekam najpierw na Twoje zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam tę książkę i bardzo mi się podobała. :) Słyszałam jednak od innych, że drugi tom jest już słaby. :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam straszną ochotę na przeczytanie tej książki, teraz przez ciebie ona się nasiliła. A o filmie słyszałam już dawno. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. mam na nią chrapkę już od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. na temat tej serii czytałam już tyle słów pochwały, że w przyszłości na pewno jej sobie nie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy tytuł, zapewne w wolnej chwili sięgnę po nią. Ja już obserwuję co powiesz na wspólne obserwowanie?
    Pozdrawiam. Mania. Zapraszam mania1269.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Książka jest nieziemska, choć na drugiej część odrobinkę się zawiodłam...

    OdpowiedzUsuń
  29. Książka wydaje się być ciekawa, bardzo chciałabym ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam ją w planach od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Widziałam w Empiku audiobook, chciałam kupić mamie. Już 5 razy stwierdziłam, że nie, ale teraz to chyba jednak kupię. :)
    Zapraszam do siebie: http://ksiazkowo-recenzjowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetna jest ta książka :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...