Dziewczyna w czerwonej pelerynie

Tytuł: „Dziewczyna w czerwonej pelerynie”

Oryginalny tytuł: Red Riding Hood

Produkcja: Kanada, USA

Reżyseria: Catherine Hardwicke

Gatunek: Fantasy, horror

Premiera: 7 marca 2011 (świat)

Czas trwania: 1 godz. 40 min.

Ocena: 5/6


Film na podstawie książki Sarah Blakley Cartwright o tym samym tytule.

Valeria (Amanda Seyfried) jest piękną, młodą kobietą zakochaną w drwalu Peterze (Shiloh Fernandez). Ale rodzice zaaranżowali jej małżeństwo z Henrym (Max Irons), który miał być jej szansą na lepsze i zamożniejsze życie. Gdy Valeria się o tym dowiaduje planuje ucieczkę z Peterem. Wszystkie plany legły w gruzach, gdy siostra Valerii zostaje zaatakowana przez wilkołaka, z którym wioska do tego czasu utrzymywała rozejm polegający na comiesięcznym składaniu ofiar w postaci zwierząt wilkołakowi. Mieszkańcy miasta wzywają na pomoc Ojca Solomona (Gary Oldman), który miał raz na zawsze zabić bestię. Solomon wyjawia im, że wilkiem przyjmującym za dnia postać człowieka może być każdy z nich, sąsiad, przyjaciel, a nawet matka…
Czy dojdzie do krwawej rzezi? Komu Valeria może zaufać? Czy uda się zabić bestię? I najważniejsze kto nią jest?

Film trzymał do samego końca w napięciu. Te wieczne pytanie „Kim jest wilkołak?”. Atmosfera tajemniczości ciągnęła się przez cały film. Ani na moment nie mogłam spuścić oczu z telewizora, bo jeślibym przegapiła jakiś cień, wskazówkę, cokolwiek co mogłoby rozwiać mgłę tajemniczości i rzucić trochę światła na sekretną tożsamość wilkołaka nie przebaczyłabym tego sobie.
Muzyka była niesamowita. Sprawiała, że najmniej straszna rzecz jak na przykład taniec czy powrót do domu stawały się tajemnicze i wzbudzał wiele emocji.
Mroczną atmosferę podtrzymywała nie tylko muzyka, ale również sceneria. Wioska w pokrytym śniegiem lesie, wysokie ośnieżone góry i najbardziej tajemniczy krwawy księżyc w pełni.

Jest to film głównie dla kobiet jeśli patrzeć na wątek miłosny ciągnący się przez cały film.
Szczególnie polecam fanom „Zmierzchu”, ale moim zdaniem „Dziewczyna w czerwonej pelerynie” jest o wiele lepsza. Na pewno na filmie nie zawiodą się też lubujący w atmosferze grozy i tajemnicy. A pełne uczucia serca kobiet na pewno będą drżały przy miłości połączonej z fantasy.

Zakończenia nikt nie może przewidzieć. Każdy podejrzewa kogo innego. Każdy ma jakieś wyobrażenie końca historii, ale nikt nie wie tego co się wydarzy.
Więc czy historia skończy się happy endem?

Oto mała próbka filmu czyli zwiastun:
Powstała również płyta ze ścieżką dźwiękową do filmu. Jest ona naprawdę godna uwagi. Polecam szczególnie przy mroźnych, zimowych wieczorach, ale na lato też się nadaje :)
Przykładowe utwory z płyty Red Riding Hood Soundtrack:
Mt. Grimoor- Brain Reitzell and Alex Heffes 
The reveal- Brian Reitzell and Alex Heffes
Just A Fragment Of You – Anthony Gonzalez and Brian Reitzell
Keep The Streets Empty For Me – Fever Ray
Książkę jak również płytę z filmem można nabyć:

45 komentarzy:

  1. Film całkiem spoko, a muza naprawdę świetna - dzień do nocy jeśli porównać z książką, która jest po prostu do bani!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie ta piosenka jest najlepsza http://www.youtube.com/watch?v=5Zsnw6yxH2o
      Aż mam ochotę tańczyć i tańczyć do upadłego :D

      Usuń
  2. miałam już okazję obejrzeć i spodobał mi się ;)
    muzyka świetna ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam ten film już jakiś czas temu i bardzo mi się podobał. Niesamowicie klimatyczny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam i bardzo mi się podobało.:D Zakończenie najlepsze.^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki nie czytałam, za to oglądałam film i całkiem całkiem, nawet mi się podobał... po książkę raczej już nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  6. W takim razie muszę nadrobić zaległości i koniecznie obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. I książka i film mi się podobały :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie i nie ale może nadgonie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widziałam film, bardzo i się spodobał. :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Książkę czytałam i od początku się domyśliłam kto jest wilkołakiem, więc mnie nie zaskoczyła. Film mam w najbliższych planach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Więc tak: Czytałąm książkę i, jak dla mnie, zbyt długo się rozkręcała. Mimo wszystko film mam w planach

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam nadzieję, że ten film naprawdę będzie lepszy od Zmierzchu, bo planuję go obejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oglądałam, bo trailer bardzo mi się spodobał. Nie było to nic ambitnego, ale fajnie się patrzyło na ciekawie zrobione ujęcia. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam już jakiś czas temu. Podobało mi się nawet. Trochę może nawet brakowało mi jakiegoś bardziej wyrazistego zakończenia? Chyba tak.
    Fajnie, że zostawili sobie furtkę na dalszą część, ale tak... ble.
    Chyba, że pomyliłam filmy. To się czasami zdarza.
    Nic dziwnmego, że polecasz fanom Zmierzchu, ponieważ reżyserką jest ta sama babeczka, która reżyserowała pierwszą część ;)
    No ale masz rację, jest lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  15. jeszcze nie oglądałam, ale coś czuję, że szybko to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Film wydaje się bardzo interesujący, na pewno obejrzę ! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Film naprawdę mi się podobał, po książkę nie sięgałam, bo ponoć niefajna ;P

    OdpowiedzUsuń
  18. Filmu nie oglądałam, książki nie czytałam ale to i to zamierzam zrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z wielką chęcią obejrzę ten film :3

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam książkę i to ona została napisana na podstawie filmu, a nie odwrotnie...
    Sama historia niestety mnie nie porwała, spodziewałam się mroczniejszej historii, a wyszedł przeciętny paranormal... No ale co kto lubi :)

    OdpowiedzUsuń
  21. W takim razie muszę koniecznie obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę przeczytać książkę i obejrzeć film :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Film jest bardzo zacny! :D Widziałam i się zgadzam. ^^ Książka ma wnerwiający styl, który sprawia, że bohaterowie są strasznie płytcy, a zwłaszcza Valeria. A film... *.*

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeden z moich ulubionych filmów! :3

    OdpowiedzUsuń
  25. Książki nie czytałam. Filmu też jeszcze nie poznałam.. Słyszałam o nim różne opinie. Jednak z chęcią bym go obejrzała;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ani książki ani filmu nie czytałam nie widziałam ale z pewnością gdy znajdę czas za któreś zabiorę się. Miłych wakacji. Zapraszam do mnie: mania1269.blogspot.com
    Pozdrawiam. Mania.

    OdpowiedzUsuń
  27. Widziałam i jest to jeden z moim ulubionych filmów :) Uwielbiam takie klimaty no i oczywiście Amandę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja nie oglądałem i nie spieszy mi się do tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Brzmi bardzo ciekawie, muszę się w końcu zabrać zarówno za książkę jak i film.
    Pozdrawiam! : )

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo chciałabym obejrzeć film i przeczytać książkę;)
    Zwiastun jest na prawdę ciekawy!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Najpierw książka, potem film :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo lubię oryginalne, filmowe soundtracki, a do tego filmu ścieżka jest obiecująca :) Nad samą produkcją jeszcze się zastanowię, ponieważ nie często takie filmy oglądam, ale sądzę, że warto spróbować.
    Hm, tylko może najpierw sięgnę po książkę? ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. mi osobiście film się nie podobał xd

    OdpowiedzUsuń
  34. Nim zabiorę się za oglądanie filmu, mam zamiar najpierw zapoznać się z książką :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi się średnio podobał :P Za dużo pierdół, ganiania w te i wewte... Nie wciągnął mnie, ani nawet nie zaciekawił, więc po książkę tym bardziej nie mam zamiaru sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  36. hey.,; ) Fajny blog. ; )
    zapraszam na mojego
    http://forever-young112.blogspot.com/
    proszę o pomoc którą grzywkę wybrać

    OdpowiedzUsuń
  37. Film oglądałam i bardzo mi się podobał:). Teraz czas na książkę. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie oglądałam filmu, ale z książką chętnie się zapoznam;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Oglądałam niecałą końcówkę i to starczyło bym stwierdziła, że film jest świetny i koniecznie muszę go dokończyć! ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. byłam pod wielkim wrażeniem filmu, genialny! uwielbiam Amandę, więc jej zdolności byłam pewna, ale wszyscy aktorzy dali z siebie wszystko. niezwykła historia, wspaniała muzyka, zdjęcia i to zakończenie... zdecydowanie lepsze od "Zmierzchu". :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Oglądałam i bardzo mi się podobał.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...