"Śmiercionośne fale"- Carrie Ryan

Tytuł: „Śmiercionośne fale”
Autor: Carrie Ryan
Seria: Trylogia Las Zębów i Rąk #2
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Ilość stron: 432
Ocena: 6+/6

Dostępna: Księgarnia Gandalf
Gabrielle mieszka w mieście za Barierą, w latarni, razem ze swoją matką. Jej życie jest na pozór normalne. Ale chęć złamania choć raz prawa i przejścia z przyjaciółmi za mury miasta wszystko zmieniła. Po cudownych chwilach spędzonych z Catcherem w ruinach wesołego miasteczka atakuje ich Roznosicielka. Wszystko wywraca się do góry nogami. Dwóch jej przyjaciół ginie, kilku zostaje zarażonych, a reszta musi poddać się karze- służbie w Rekrutach. Do tych ostatnich powinna należeć Gabry, ale ona opuściła swoich przyjaciół, uciekła i uniknęła kary. Zaraz straci najlepszą przyjaciółkę Cirę i ukochanego chłopaka Catchera, a do tego może dojść jej matka i nowo poznany tajemniczy chłopak Elias.
Czy Gabry straci wszystkich, na których jej zależy? Co będzie z zarażonym Catcherem? Co ukrywa Elias i kim okaże się on dla Gabry? Czy Gabrielle jest naprawdę dziewczyną za, którą zawsze się uważała? Czy zdoła ona pokonać strach i własne lęki by ocaleć? Czy zostanie w niej choć trochę nadziei na lepsze życie?
Druga część trylogii niezwykle mnie zaskoczyła nie tylko pod względem ciekawszej fabuły, ale również wielu wzruszających, pełnych uczucia momentów. Nie raz musiałam przerwać czytanie, bo nic nie widziałam, gdy łzy stawały mi w oczach.
Książka jest przepełniona emocjami i uczuciami. Poświęcenie, przyjaźń, miłość, strach, groza i jeszcze więcej.
„- Mój brat powiedział mi kiedyś, że jeśli jesteś gotowa o kimś zapomnieć i nie walczysz o niego, tak naprawdę nigdy go nie kochałaś...”
To jest niesamowite jak autorka potrafi przelać na papier emocje, które chce, żeby postacie wyrażały. Od tego wszystkiego aż trzęsły mi się ręce i biło mocno serce, a nie zdarza się to tak często. Po prostu jeszcze nigdy nie spotkałam się z taką autorką, która sprawiła, że buzuję od nadmiaru emocji.
W wielu książkach jest dużo mądrych i zmuszających do refleksji cytatów i dialogów, ale w "Śmiercionośnych falach" znajdziemy je co drugą stronę. Czytając czułam jak do mnie przemawiają.
„Czasami trzeba najmocniej trzymać się właśnie tego, czego nie można dotknąć.”
Na początku nie dostrzegałam powiązania pierwszej część trylogii z drugą, ale szybko wszystko rozjaśniło mi się w głowie, gdy dowiedziałam się kto jest matką Gabry, a była nią mianowicie Mary- główna bohaterka poprzedniej części.
Z postaci najbardziej polubiłam Gabrielle (pomińmy fakt, że to moja imienniczka ;). Z bojaźliwej, nigdy nie łamiącej zakazów i uroczej dziewczynki zmieniła się w dojrzałą i odważną kobietę. Potrafiła przebaczyć nawet największy błąd i była gotowa poświęcić się dla dobra innych.
„... życie jest pełne ryzyka. Trzeba znać swoją przeszłość, ale zawsze patrzeć w przyszłość. Brać pod uwagę to, że możemy popełniać błędy, ale ciągle musimy wierzyć, że zasługujemy na przebaczenie.”
Okładka bardzo przykuwa wzrok. Nie można oderwać od niej oczu. Dziewczyna z rozwianymi włosami. Za nią na drugim planie latarnia i koło młyńskie. A na dole duże fale koloru krwi. Wszystko idealnie pasuje do treści książki. 
Polecam każdemu kochającemu połączenie grozy z silnymi uczuciami i nadzieją. „Śmiercionośne fale” na pewno staną się jedną z ulubionych książek nie tylko dla mnie.
„- Czy na tym właśnie polega życie? Na czekaniu na śmierć? Szukaniu jej? Zapraszaniu jej do siebie?”
Recenzja pierwszej części trylogii---> Kliknij

33 komentarze:

  1. Koniecznie muszę przeczytać tę książkę, przed przeczytaniem Twojej recenzji nie sądziłam, że ta powieść jest aż tak interesująca :)
    Bardzo podoba mi się angielska okładka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezuicku! jak ja chcę tą serię to się w głowie nie mieści! Nie zachęcaj tak bo nie mam kasy, a jak będę miała to zaś polecę i kupię obie części! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaczęłam czytać pierwszą część, ale jakoś nie mogłam odnaleźć tego "czegoś" w niej i nie mogłam się zmusić do przeczytania do końca. Chyba jestem jedyną osobą, której ta seria nie za bardzo się podoba ;)
    Dlatego drugiej części raczej nie ruszę. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część bardzo mi się podobała, więc cieszę się, że kontynuacja jest równie dobra. Tylko zobaczymy jak to będzie wyglądało w moim odczuciach...

    OdpowiedzUsuń
  5. Trylogia Las Zębów i Rąk jeszcze nie czytałam, ale mam na nią ogromną ochotę. A Ty robisz mi jeszcze większą :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki tobie muszę przeczytać tą serię! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza część czeka na półce, jak najszybciej muszę się za nią zabrać! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O Trylogii słyszałem bardzo wiele i razem z koleżanką zamierzamy ją przeczytać. Twoja recenzja bardzo nas zachęciła :3
    Tymczasem serdecznie zapraszam do mnie na nową recenzję. Pozdrawiam, Avenix :]

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo coś dla mnie ;) recenzja bardzo zachęcająca, dzięki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam pierwszą część i bardzo mi się podobała. Z przyjemnością sięgnę po tę książkę. :3

    OdpowiedzUsuń
  11. Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na moim blogu. Do wygrania powieść naszej rodzimej autorki o temacie, który chyba wszystkich nas się tyczy - "Blogostan"
    Szczegóły: http://zlodziejkaksiazek.blogspot.com/2012/07/konkurs-czym-jest-dla-ciebie-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja jeszcze części pierwszej nie czytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Musiałabym zacząć od pierwszej części :)Okładka przyciąga wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie czytałam recenzji, bo pierwsza część jeszcze przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę się w końcu zabrać za pierwszy tom:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka o mojej imienniczce a ja nawet tomu pierwszego jeszcze nie czytałam. Wstyd i hańba! Muszę to jak najszybciej nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie zabieram się za pierwszą część!! ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam pierwszego tomu, a fantastyki nie trawię, więc pas.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwsza część była moim zdaniem średnia, ale tą i tak przeczytam z ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa ta trylogia jak widzę, ale nie jestem pewna czy przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  21. To z tym prawem trochę przypomina "Igrzyska śmierci". :) Pewnie cykl ciekawy, ale musiałbym przeczytać pierwszy tom, to zresztą chyba oczywiste. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na mnie czeka pierwsza część. (:

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem ogromnie ciekawa tej serii, dlatego czekam aż w moje ręce trafi pierwszy tom ^^ Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Prawda, że świetna? Mi również bardzo podoba się ta seria:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakoś pierwsza część bardziej przypadła mi do gustu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Dużo się naczytałam na temat tej serii i po Twojej recenzji stwierdzam, że koniecznie muszę się za nią rozejrzeć.;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Koniecznie muszę przeczytać tę serię, zapowiada się bardzo ciekawie.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo mnie zaciekawiłas
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Ocena bardzo zachęcająca, chętnie sięgnę, ale jeszcze przede mną tom pierwszy...

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...