"Osioł w okularach"- dr Mirsakarim Norbekov

Autor: dr Mirsakarim Norbekov
Ilość stron: 336
Ocena: 4-/6









Książka ma na celu pokazać nam jak można poprawić swój wzrok. To więcej niż 300 stron czystej wiedzy!
Autor miał w swoim zamyśle obrażenie czytelnika i zmuszenie go do działania. Jednak w moim przypadku nie udało mu się to. U mnie w głowie jest taki dziwny mechanizm: to wszystko co inni lubią i robią, ja nienawidzę. Więc w tym przypadku pewnie większość by się obraziła (po myśli autora), ale ja- wyjątek nie. Autor ciągle powtarzał te same rzeczy, ale inaczej powiedziane, co w pewnych momentach mnie denerwowało. Choć wszystko w tej książce wskazuje na to, że powinnam dowiedzieć się jak wyleczyć oczy, to dopiero po połowie lektury autor wspomniał coś o konkretnych ćwiczeniach.
Bardzo spodobało mi się to, że autor opowiadał historie (oczywiście związane z danym rozdziałem) z własnego życia, które szczerze mówiąc były dość interesujące i w pewnych momentach nieprawdopodobne.
Niby prawie wszystkie tematy przerabiane w książce znałam, ale nigdy tak o nich nie myślałam. Nie wiedziałam, że „gorset mięśniowy” (jak to nazwał autor) i nastrój ma taki wpływ na nasze zdrowie.
Czasami czytając tą książkę byłam w szoku (oczywiście w takim pozytywnym), wiedzieliście, że jak skierujemy myślowo oczy za ucho to wpływa to na wątrobę i drogi żółciowe? Albo że wzrok pogarsza się przez zły stan kręgosłupa, organów wewnętrznych i naczyń? Uwielbiam zadawać Wam pytania :)
Na niektórych stronach można zauważyć bardzo ciekawe obrazki. Kilka z nich naprawdę mnie rozbawiło. A na końcu książki znajduje się dużo ćwiczeń dokładnie opisanych, które należy wykonywać aby poprawić wzrok.
Książkę polecam tym, którzy mają problemy z oczami, mają poczucie humoru w stosunku do siebie samego i nie obrażą się przy pierwszym ostrym słowie autora do czytelnika.
Za możliwość przeczytania dziękuję:

***
Przepraszam, że taka krótka recenzja, ale nie dość, że jakoś mało do napisania o tej książce to jeszcze  „choruje” dziś na brak weny.

29 komentarzy:

  1. Chyba muszę się za nią rozejrzeć... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie prawie cała rodzina okularników, a ja się wyłamuję ;) Ale może kupię bratu...

    OdpowiedzUsuń
  3. I przydałaby mi się ta wiedza. Mój wzrok jest straszny i przydałoby się zacząć go korygować - swoją drogą nie wiedziałam, że może się on polepszyć. :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ze względu na tematykę raczej powinnam sięgnąć, ale kompletnie nie przemawia ta książka do mnie, więc sobie odpuszczę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie sięgnę, bo mam dobry wzrok, więc nie potrzebna mi ta książka :) W mojej rodzinie jest kilka osób noszących okulary, więc może dla nich byłaby najlepsza? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurcze, w sumie przyznaję - nie mam zdania na temat podobnych publikacji :( Ale okładka przynajmniej pozytywna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. czytałam już kilka recenzji tej książki, dla osób, które interesuje ta tematyka książka może być ciekawa, aczkolwiek ja osobiście sobie odpuszczam lekturę
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. problemów ze wzrokiem nie mam :) ale moją uwagę przykuła kolorowa okładka :)i szczerze mówiąc spodziewałam się jakiegoś drugiego dna w tytule i całkowicie innej tematyki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niezbyt ciekawa książka jak dla mnie to była.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziwna książka. Ale może dlatego po nią sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż, wzrok już u mnie nie ten, co kilka lat temu, więc teoretycznie, by mi się przydała. Choć na siłę szukać jej nie będę.

    OdpowiedzUsuń
  12. To trochę złośliwe...
    Żeby napisać książek na tematpoprawy wzroku ;)

    Jeżeli ktomus się popsuje wzrok czytając ją, a jeszcze ten ktoś będzie amerykańskim prawnikiem...
    Albo kimś takim.

    OdpowiedzUsuń
  13. Problemu z oczami nie mam :) A w książce podoba mi się baardzo okładka. Jest cudowna. Co do treści - nie jestem przekonana. Ciekawy pomysł i w ogóle, ale to nie to, czego szukam.

    Ps. Recenzja jest bardzo ładna. Pamiętaj, nie długość, a jakość się liczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uch, nie wiem czy po nią sięgnę, ale na razie nie mówię nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co prawda okularnikiem nie jestem, ale może kupię siostrze :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie noszę okularów, więc lektura raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka zdecydowanie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdy szukałam książke o podobnej tematyce, natknęłam się na wiele negatywnych opinii na jej temat.
    Chyba sie po nią nie skusze. Nie lubie niekonkretnego pisania, które użył autor w swojej książce

    POZDRAWIAM!

    OdpowiedzUsuń
  19. Szczerze mówiąc takie książki kompletnie do nas nie trafiają, wolę być motywowana do działania pośrednio - filmem lub książką, w których główny bohater robi coś niezwykłego :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ta książka to coś dla mnie. Może dzięki temu naprawiłabym troszeczkę swój wzrok? Sama lektura brzmi dość ciekawie. Zachęciłaś mnie tymi pytaniami na sam koniec. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka również za mną. Wrażenia nie zrobiła, no i w te metody jakoś specjalnie nie wierzę...

    OdpowiedzUsuń
  22. Może mi by się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe czy faktycznie działają te ćwiczenia, bo poprawa wzroku przydałaby mi się. Lubię okulary, ale zaczynam się bać, że za kilka lat ... denka od słoika ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie mogę się przekonać do książek tego wydawnictwa, bo te książki są takie jakieś dziwne i cieszę się, że nie współpracuję z tym wydawnictwem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam zły wzrok, więc może przeczytam tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...