"Serce w chmurach"- Jennifer E. Smith

Tytuł: „Serce w chmurach”
Autor: Jennifer E. Smith
Wydawnictwo: Bukowy las
Ilość stron: 224
Ocena: 5-/6
Siedemnastoletnia Hadley spóźnia się o cztery minuty na samolot, którym miała polecieć na ślub ojca( do Londynu) z kobietą, której w ogóle nie widziała. Przez te cztery minuty może spóźnić się na uroczystość, ale również jej życie może zmienić się na zawsze. Na szczęście nie musi samotnie czekać na kolejny samolot, gdyż spotyka wspaniałego dżentelmena- Olivera, który zaoferował się, że poniesie jej bagaż. Okazało się, że chłopak również jedzie do Londynu i że mają miejsca koło siebie. W czasie podróży rozmawiają o wszystkich, a za razem o niczym, co ich bardzo zbliża do siebie. To dopiero początek całej historii…
Książkę czytało mi się bardzo przyjemnie i szybko. Dzięki lekkiemu stylu pisarki nie żałuję chwil spędzonych na czytaniu „Serca w chmurach”. To, że jeszcze nie spotkałam się z taką historią tylko wzbudziło mój apetyt na tę książkę. Spodziewałam się zwykłej dziewczyny, zwykłego chłopaka i ciekawych wydarzeń. I oczywiście to dostałam :) Nie ma tam jakiejś specjalnej akcji, która by podtrzymywała w napięciu, ale a i tak bardzo mi się spodobało. Pewnie, niektórych zainteresuje brak istot z mocami paranormalnymi i fantastyki, ale mi jej brakowało :)
Postaci nie miały jakiś szczególnych charakterów, były po prostu normalne, takie jakie spotykamy w naszym życiu. Bardzo polubiłam Olivera (prawie zawsze męskie postaci niezmiernie przypadają mi do gustu). Uwielbiam jego poczucie humoru i to jak odwracał uwagę Hadley (miała ona bowiem klaustrofobię i lęk przed lataniem), aby nie myślała o strachu. Za to główna bohaterka nie przypadła mi do gustu. Ciągle wydawało mi się, że wszystko wyolbrzymia i tylko się nad sobą użala.
Nigdy jeszcze nie czytałam książki, której akcja działaby się w ciągu 24 godzin( z racji tego przed każdym rozdziałem jest podany czas Greenwich i Wschodnioamerykański, miejsc w których rozgrywała się powieść). Jak dla mnie to za krótko, żeby wszystkie wydarzenia mogły się rozwinąć, ale autorka idealnie sobie z tym poradziła. Wszystkie sytuacje były jasne nie tak jak się zdarza w wielu książkach fantasy.
Okładka od razu przykuła mój wzrok. Śliczna! Hadley i Oliver stojący na środku ulicy i całujący się, a wokół nich jakby czas zamarł.
Tradycyjnie kilka cytatów:
"- Wiedziałaś, że ludzie, którzy spotykają się przynajmniej trzy razy w ciągu dwudziestu czterech godzin, mają o dziewięćdziesiąt osiem procent większe szanse na ponowne spotkanie?"
„-Co naprawdę studiujesz?
Chłopak odchyla się do tyłu, by spojrzeć jej w oczy.
- statystyczne prawdopodobieństwo miłości od pierwszego wejrzenia.”

Choć było fajnie przeczytać tę książkę raczej szybko o niej zapomnę, bo nie należy ona do tych, które zapadają w pamięć, ale a i tak jeśli macie chwilę wolnego i chcecie odpocząć od cięższych lektur serdecznie polecam!

38 komentarzy:

  1. Kilka dni temu chciałam kupić w empiku. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy jeszcze o niej nie słyszałam. Trzeba to zmienić;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego typu książki omijam szerokim łukiem. Ta historia wydaje mi się banalna i nieciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś widziałam tę książkę w Empiku i zaciekawiła mnie. Po Twojej recenzji myślę, że z chęcią ją przeczytam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. do końca nie jestem przekonana, ale może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka rzeczywiście jest urocza - od razu zwróciłam na nią uwagę :) Co do samej treści, myślę, że jest to książka na jeden raz, akurat żeby się odprężyć. I nawet mam pewne przypuszczenia, jak się ona kończy ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno ją przeczytam !;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zachwycona tą książką, jest taka mega romantyczna <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna okładka, dobra recenzja i ocena. Jednym słowem muszę przeczytać.;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam ją sobie odpuścić, ale teraz dam jej szansę, jeśli wpadnie mi w ręce.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzja pozytywna, ale książka raczej nie dla mnie, wiec spasuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka raczej taka zwykła, której chyba raczej nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Myślę że zwrócę na nią uwagę, wydaje się być całkiem całkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasami taka lektura jest dobra na odstresowanie się.

    OdpowiedzUsuń
  15. Poluję na nią i mam zamiar ją w końcu upolować! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od jakiegoś czasu mam ją na oku. Mam nadzieję, że niedługo się z nią zapoznam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam tę książkę w Empiku i zastanawiałam się, czy jej nie kupić. Ale myślę, że poczekam, aż znajdę ją w bibliotece - skoro to taka "jednorazówka" :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa iście do pozycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałam opis i pomyślałam "ooo", potem zrobiłam dokładnie to samo po spojrzeniu na cytaty :) Z pewnością - jak wspomniałaś - nie jest to książka, którą pamięta się długo, ale przyjemnie byłoby ją przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. nie przepadam, za tego typu książkami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widziałam na targach, ale ni kupiłam... Chyba powinnam zawrócić :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Z chęcią przeczytam. Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  23. W wolnej chwili, dla relaksu, czemu nie?:):)

    OdpowiedzUsuń
  24. myślę, że to świetna książka na letnie wieczory także chętnie się w nią zaopatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Hmm taka trochę zbyt naiwna mi się wydaje. Jak wpadnie mi w ręce to przeczytam, czemu nie;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Może kiedyś przy okazji przeczytam, ale brakuje mi jakiejś konkretnej, wciągającej fabuły. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Książkę mam już w planach, a Twoje recenzja tylko mnie utwierdziła ze muszę zrobić to czym prędzej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Akurat dzisiaj do mnie dotarła, więc niedługo się za nią wezmę. Jestem bardzo ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli będę miała okazję, to na pewno książkę przeczytam, ale nie będę jej specjalnie poszukiwała w księgarniach.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki tytułowi tej książki na pewno będę o niej pamiętać, gdy przypadkiem zobaczę ją w bibliotece...

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. No i już,książka leży na mojej półce ;D Mam nadzieje,że i mi się spodoba :)

    Chciałam cię powiadomić,że założyłam bloga z recenzjami. Możesz kiedyś tam zaglądnąć i napisać co sądzisz o moich recenzjach :3

    http://recenzje-natalii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Mam ją na liście tych, które chcę przeczytać, mimo że to nie do końca moj typ :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Mam w planach, ale raczej dalekich.

    OdpowiedzUsuń
  34. oj nazbierało mi się takich lekkich książek więc chyba tym razem ograniczę się tylko do Twojej recenzji...

    OdpowiedzUsuń
  35. właśnie czekam na jej dostarczenie. mam nadzieję, że się nie zawiodę i będę miała przyjemną wakacyjna lekturę.

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...