"Delirium"- Lauren Oliver

Tytuł: „Delirium”
Autor: Lauren Oliver
Seria: Delirium #1
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 360
Ocena: 6/6
Czy chcielibyście żyć w świecie, w którym miłość jest chorobą? Gdzie każdy zmuszałby cię po 18 urodzinach do zabiegu, po którym będziesz „wyleczona”? Gdzie każde głębsze uczucie musi być tępione? Gdzie każdy boi się do ciebie podejść( gdy jesteś zakochana) aby się nie zarazić? W takim właśnie świecie żyje Lena. Od dziecka wmawiają jej, że jej krew jest zarażona, odkąd tylko jej mama z miłości popełniła samobójstwo. Dziewczyna nie może doczekać się zabiegu, by wreszcie być wolną od zarażenia chorobą. Ale jak to w książkach bywa, nic nie idzie zgodnie z planem. Lena spotyka Aleksa- chłopaka o włosach w kolorze jesiennych liści.
Bardzo polubiłam główną bohaterkę.  Na początku była nijaką postacią i gdyby była taka do same końca nigdy bym jej nie polubiła. Ale ona z każdą stroną zmieniała się coraz bardziej- z szarej myszki zawsze zgadzającej się z wszystkimi na walczącą o to czego chce i pragnie dziewczynę. Jest gotowa na wszystko!
Mała Gracie- pokochałam ją! Dziewczynka, która nigdy nie powiedziała ani słowa, przez co jest uważana za niedorozwiniętą. Tylko Lena, wie, że Gracie potrafi mówić, odkąd łkała w  poduszkę „mama”. W domu tylko dziewczynka rozumiała główną bohaterkę. Gdy Lena wymykała się z domu- Gracie nie wydała jej, a pod koniec książki dzięki niej….( chciałabym, ale nie zdradzę :).
Wszystko w tej książce jest bardzo ciekawe. Kogo nie zainteresuje miasto, które jest otoczone siatką pod napięciem? W którym spokoju pilnują porządkowi? W którym przestępców zamyka się w kryptach? Oczywiście nie można zapomnieć o Głuszy. To cały teren poza murami miasta. Wszyscy albo udają, że Odmieńcy(ludzie mieszkający tam) nie istnieją, albo w ogóle o nich nie wspominają. Ale gdy już coś powiedzą o nich mówią, że żyją jak zwierzęta.
Książka jest niesamowita. Cały pomysł na nią i bohaterowie. Po prostu nie można się od niej oderwać. Choć przyznam, że w wielu momentach nudziły mnie długie opisy, jak dla mnie ciut za mało dialogów. Bardzo spodobało mi się to, że przed każdym rozdziałem zostały zamieszczone cytaty. Niektóre strasznie przypadły mi do gustu i ciągle je sobie powtarzam pod nosem :).

Okładka- prześliczna. Przyznam się, że to przez nią w większości zachciałam mieć tę książkę. Piękna, piękna i jeszcze raz piękna!

Kilka moich ulubionych cytatów:
„Życie nie jest życiem, jeśli się przez nie tylko prześlizgniesz. Wiem, że jego istota polega na tym, by znaleźć rzeczy, które mają znaczenie, i trzymać się ich, walczyć o nie i nie odpuścić.”
„Miłość – najbardziej zdradliwa choroba na świecie: zabija cię zarówno wtedy, gdy cię spotka, jak i wtedy, kiedy cię omija. Ale to niedokładnie tak. To skazujący i skazany. To kat i ostrze. I ułaskawienie w ostatnich chwilach. Głęboki oddech, spojrzenie w niebo i westchnienie: dzięki ci, Boże. Miłość – zabije cię i jednocześnie cię ocali.”
Serdecznie polecam!

60 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja,na pewno sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. i kolejna osoba, która ma lekturę książki za sobą... zazdroszczę!! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. dokładnie tak... zgadzam się z MIŁOŚNICZKĄ KSIĄŻEK... :) na pewno przeczytam kiedy tylko uda mi się ją upolować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dłuższego czasu mam na nią ochotę, lecz brak okazji:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Podałaś mój ukochany cytat z tej książki [chodzi mi o ostatni]. Zakochałam się w "Delirium" i mam nadzieję, że nikt mnie z amor delirum nervosy nie 'wyleczy' :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę lektury tej książki, chciałabym mieć ją już za sobą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo chętnie przeczytam tę książkę. Mam ją na oku od kiedy pojawiła się w zapowiedziach, a widzę, że warto przeczytać, bo ta książka zbiera same wysokie noty. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę możliwości przeczytania.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Książkę już kupiłam i czeka na swoją kolejkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym się dobrać do tej książki, ale niestety... ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno przeczytam, mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam tyle pozytywnych recenzji tej książki, że mam wielką ochotę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tematyka przypomina mi nieco książkę, którą czytałam kiedyś o tytule "Brzydcy". Może bym się skusiła?

    OdpowiedzUsuń
  14. mam w planach, mam nadzieję, że uda mi się szybko zdobyć tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam i bardzo mi się podobała! ;3

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka jest już w moim posiadaniu, ale przy takim nawale nauki jaki serwują nam nauczyciele w tej końcówce roku, trudno mi jest zabrać się do czytania.
    Twoja recenzja jeszcze bardziej zmotywowała mnie do przeczytania tej książki, bo widzę, że na prawdę warto. :)

    Pozdrawiam,
    Drrim

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też dużo nauki, ale udaje mi się jeszcze czytać pod kołdrą i z latarką w ręku :)

      Usuń
  17. Tak patrzę i widzę, że nasza okładka jest chyba najładniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mi również Delirium się podobało, świetna powieść.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam w planach. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Książki nie czytałam ale na pewno po nią sięgnę przy najbliższej okazji.Twoja recenzja zachęciła mnie do przeczytania tej książki.Dodałam się do obserwowanych ponieważ bardzo podoba mi się Twój język i styl pisania recenzji.Jeśli chcesz dodać się do obserwowanych u mnie będzie mi bardzo miło.Serdecznie zapraszam na:
    www.in-world-book.blogspot.com
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na kolejną recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  21. Widzę, że książka bije rekordy. Muszę się sama przekonać. Czytałam 1 powieść autorki"7 razy dziś" i mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "7 razy dziś" mam jeszcze w planach, jestem ciekawa czy spodoba mi się i ta książka tej autorki :)

      Usuń
  22. Kurczę no, świetna recenzja, kolejna zresztą, a ja nie mam jak przeczytać ;c

    OdpowiedzUsuń
  23. Może już wkrótce będę ją mieć ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Już od dawna ostrzę sobie pazurki na tą pozycję, widziałam ją ostatnio w Empiku. Okładka jest prześliczna :D Ja jestem bardzo czuła na takie punkty. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Może i mnie uda się ją przeczytać.. nasza okładka jest śliczna!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ojej miałam sobie ją kupić w najbliższy piątek, no ale dostałam zakaz więc musi poczekać =D

    OdpowiedzUsuń
  27. Też właśnie kończę ją czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Książka może być ciekawa. Lubię tego typu historie;)

    OdpowiedzUsuń
  29. No i kolejnej blogerce zazdroszczę tej książki...

    OdpowiedzUsuń
  30. Już od dłuższego czasu planuję przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  31. "Delirium" czeka na mojej półce na swą kolej, wprost nie mogę się doczekać!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ahh, bardzo mnie kusi, przez Ciebie! Muszę sięgnąć, oby jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  33. W takim razie nie mogę się doczekać, kiedy ta książka wpadnie w moje ręce ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  35. Czytałam już niejedną recenzję na temat tej książki. Musze zajrzeć do niej koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  36. oooj! zaciekawiłaś mnie tą recenzją! chyba wezmę się za tę książkę, chociaż stosy lektur ze szkoły straszą gdzieś w ciemnym kącie...

    OdpowiedzUsuń
  37. Już drugi raz spotykam się z pozytywną recenzją tej książki, będę musiała się jej lepiej przyjrzeć. Pozdrawiam i zapraszam na trwający u mnie konkurs! ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zapowiada się niesamowicie!
    Ja bym chciała żyć w takim świecie. Na pewno jest to łatwiejsze.

    OdpowiedzUsuń
  39. "Delirium" jest super i nie dziwię się, że Ci się książka tak spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Odkąd zobaczyłam tę książę w zapowiedziach wydawnictwa, zapragnęłam ją bliżej poznać. Muszę zatem szybko rozejrzeć się za nią, bo widzę po twojej recenzji, że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  41. Widzę, że bardzo dużo osób ostatnio przeczytało i zrecenzowało tą książkę, oczywiście z bardzo pozytywną opinię. Być może w wakacje ją przeczytam xd Zapraszam do mnie, ExtinctDreams. Pozdrawiam, Avenix :33

    OdpowiedzUsuń
  42. Naprawdę wiele osób przeczytało tę książkę, a w moje łapki się jeszcze nie dostała, nie fair. :D Świetna recenzja. :3

    OdpowiedzUsuń
  43. Ah muszę od koleżanki pożyczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Niesamowicie ciągnie mnie to tej książki, chyba jednak zdecyduje się na zakup, choć obiecałam sobie, że ograniczę trochę książkowe wydatki :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo cieszę się, że Delirium się spodobało :)
    Razem z tobą nie mogę się doczekać kolejnych części :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetna recenzja. A na książkę mam co raz większą ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  47. Mnie również przyciąga do tej książki niesamowita okładka. Mam nadzieje, że uda się mi się ją zdobyć. Chociaż jako jedyna zauważyłaś mniejszą ilość dialogów w tej książce i trochę mnie to odstrasza, dlatego, że dialogi zazwyczaj dynamizują utwory, no ale zobaczymy!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Okładka również na mnie zrobiła spore wrażenie. Odkąd tylko przeczytałam opis tej książki nie mogłam się doczekać jej premiery. Mam nadzieję, że uda mi się ją kupić w czerwcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. mam w planach.Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  50. Mam ogromną ochotę na tę książkę i nadzieję, że się nie zawiodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  52. Ajajaj, muszę przeczytać, z pewnością po nią sięgnę niedługo :D

    OdpowiedzUsuń
  53. Ta książka ma same pozytywne recenzje, będę musiał się nią zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  54. O mamusiu! Bałam się, że Delirium będzie w Polsce nieodkryte, a jak już odkryte, to niedocenione.
    Przeczytałam pierwszą częśc po angielsku, jeszcze przed polską premierą, stwierdziłam: dobre.
    Jakoś przez przypadek natknęłam się na drugą część i wpadłam. Uważam, że autorka stworzyła straszny, za zarazem bardzo ciekawy antyutopijny świat. Autorka świetnie rozwiązała ukazanie tej drugeij strony świata w kolejnej części, ale o tym Ciiii ;)
    Ilość cytatów-perełek, które w tej książce odnajduję, co chwilę mnie zaskakuje. Tyle perełek, to ostatnio chyba w którejś ksiażce Zafona znalazłam ;)
    Co do Leny, chyba ona musiała być taka nijaka na początku, żeby lepiej jej podróż i jej rozterki.

    OdpowiedzUsuń
  55. "Delirium" bardzo mi się spodobało i tak jak Ty pokochałam Gracie, chyba właśnie ta postać najbardziej na mnie działała i najbardziej było mi jej szkoda, bo w końcu nie dość, że była jeszcze dzieckiem, to musiała zmierzyć się z tak okrutnym światem.

    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga: http://paradise-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...