"Błękit szafiru"- Kerstin Gier

Tytuł: "Błękit szafiru"
Autor: Kerstin Gier
Wydawnictwo: Egmont
Ilość stron: 364
Ocena: 6+/6
"Błekit szafiru" to druga część niepowtarzalnej i niezwykłej Trylogi Czasu. Kończąc pierwszą część od razu wzięłam się za drugą. Uf, jak dobrze, że od razu kupiłam trzy części.
Gwendolyn, która niedawno dowiedziała się, że może podróżować w czasie próbuje teraz na własną rękę dowiedzieć się czegoś o hrabim Saint Germain oraz Lucy i Paulu( oczywiście angażuje w to swojego dziadka spotykając się z nim potajemnie w przeszłości). Nie dość, że w raz z Gideonem ma na głowie ratowanie świata, naukę manier i menueta to jeszcze między nimi zaczyna się coś dziać i Gwendolyn nie może przestać o nim myśleć.
Już niedawno pisałam o tym, który bohaterowie najbardziej przypadli mi do gustu. I co tu ukrywać, Gwendolyn i Gideona lubię jeszcze bardziej, a do grona ulubionych dołączył jeszcze pan George i oczywiście Leslie- przyjaciółka głównej bohaterki. Z resztą jak tu można nie lubić Thomasa George. Miły, zawsze skory do pomocy i przede wszystkim wierzy od samego początku Gwendolyn i staje po jej stronie. Za to Leslie jest według mnie bardzo inteligentna i co najważniejsze jest najlepszą przyjaciółką pod słońcem. Zawsze pomoże i wysłucha Gwendolyn. Oczywiście jest we wszystko wtajemniczona i dlatego mocno wspiera główną bohaterkę.   
Akcja pełna interesujących wydarzeń. W niektórych momentach można się śmiać do upadłego( szczególnie rozśmieszył mnie fragment, gdy Gwendolyn przypominała sobie wieczór, gdy pierwszy raz się upiła), w niektórych być smutnym i przeżywać to co bohaterowie. Nawet był pewien moment, gdy płakałam- oczywiście był to koniec książki :)
Zakończenie książki było dla mnie wielkim zaskoczeniem( tak jak w poprzedniej autorka skończyła tom na najciekawszym i  w najbardziej nieoczekiwanym momencie, i proszę powiedzcie mi- jak tu można wytrzymać od razu nie sięgając po następną część:) . Czytając ostatnie kilkanaście stron miałam ciągle otwartą buzię z wrażenie, a potem ogarnęła mnie wściekłość. Po prostu nie mogłam uwierzyć, że coś takiego mogło się w ogóle stać!  
Jak zwykle przychodzi czas na okładkę. Oczywiście jestem tak samo nią oczarowana jak poprzednią, Choć muszę przyznać, że gdybym musiała wybrać tę, która najbardziej mi się nie podoba, wybrałabym tą. Pewnie dlatego, że przeszkadza mi te pomalowane oko, ale to tylko moja opinią, ja po prostu nie lubię makijażu. Reszta jest przepiękna :)
Kilka cytatów:
"- [...] Ale dżentelmen nie rozmawia o takich sprawach. - Zgodziłabym się na taką wymówkę, gdybyś był dżentelmenem."
"- Jest cała - powiedział z ulgą w głosie. Tak. Pomijając moje serce"
"Broń, z którą człowiek nie umie się obchodzić, zostaje z reguły użyta przeciw niemu."
„Nie ufaj nikomu i niczemu. Nawet własnym uczuciom.”- To chyba mój ulubiony cytat z tej książki. Zawsze jak go czytam czuję jakąś taką głębię tych słów.
O mało co bym zapomniała o rzeczy, która ma podsycać naszą ciekawość. Jest to bowiem kod na ostatniej stronie, dzięki któremu możemy dowiedzieć się co znajduje się w skrytce w domu Gwendolyn (szczegółów dowiecie się czytając Trylogię czasu :)
151  13  3  1  62  13  5  1  23  29  1  2  313
6  8  1  117  25  5  3  113  7  8  4  326  3  1
3  123  12  4  3  329  3  2  4  359  15  4  4

Szczerze mówią mam trochę trudność z napisaniem recenzji do tej książki. Niestety jest ona spowodowana tym, że już czytam trzecią część ( a właściwie to zostało mi kilka stron) i wszystko mi się myli. Po prostu mam problem z wydarzeniami, bo nie wiem które było w której książce. Tak byłam zafascynowana całą trylogią, że te wszystkie części połączyły mi się w głowie tworząc jedną wielką książkę. Mam tylko nadzieję, że nic nie pomyliłam :)

37 komentarzy:

  1. z chęcią dorwałabym tę książkę ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojejku jak wy kusicie tą trylogią czasu:) Właśnie nie mogę się zdecydować, czy nie wybrać sobie właśnie tego na promocjach z okazji ŚDK

    OdpowiedzUsuń
  3. Czeka na mnie na półeczce grzecznie... no dobra...może nie tak grzecznie. Po tych waszych recenzjach to krzyczy żebym ją przeczytała =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę muszę się wreszcie wziąć za pierwszą część. Zbyt dobra seria, by tak długo zwlekać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie poluje na pierwszą część ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i strasznie mi się podobała. Teraz tylko wyczekuję ostatniego tomu, bo na razie jakoś nigdzie nie mogłam go znaleźć. Mam nadzieję, że tym razem mi się uda. xD

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu zabrać się za tą serię;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba sięgnę po tę serię bo mnie zaciekawiłaś... ;)
    Zapraszam do mnie!;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciągnie mnie do tej trylogii sama nie wiem, co, tym bardziej że to literatura młodzieżowa, a ja do młodzieży już się raczej nie zaliczam... Ale jak będę mieć okazję, to się dorwę do tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam tej serii, jednak mam na nią wielką ochotę.;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jutro idę zakupił właśnie tą część. I się już doczekać nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę w końcu przeczytać. Jak najszybciej!Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowego posta! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie musze się zabrać za te książki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. mam w planie:D kurde wszyscy czytają tą serie a ja jak zawsze z tyłu jestem:))

    OdpowiedzUsuń
  15. zapomniałam dodać, że ta okładka chyba najbardziej mi się podoba ze wszystkich

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam tę część, ale trójka i tak najlepsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. zapraszam na swoje rozdanie książkowe http://miu86.blogspot.com/2012/04/rozdawajka-uwaga-bardzo-krotka.html#more

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie czytałam żadnej części. Pomysł wydaje się ciekawy, może kiedyś sięgnę po te książki - jeżeli natknę się na nie w bibliotece;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dopiero niedawno nabyłam część pierwszą i jeszcze jej nie czytałam, więc najpierw muszę to nadrobić, by móc potem poznać kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chcę przeczytać niedługo, ta część stoi już na półeczce od jakiegoś czasu...

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak, zdecydowanie dziś albo jutro wezmę się za pierwszą część :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę przeczytać tą serie. Wpadnij do mnie dodałam cię do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam tę trylogię, ale i tak cały czas jestem w pełni przekonana, że to nasze Polskie okładki są najładniejsze XD

    OdpowiedzUsuń
  24. 'Przez Ciebie', a raczej Twoje recenzje i zachwyt, kupiłam sobie całą trylogię. Już się nie mogę doczekać, aż dotrze do moich rąk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moja recenzje Cię zachęciły do zakupu :)

      Usuń
  25. Polskie okładki trylogii są zdecydowanie najlepsze! Właśnie skończyłam pierwszą część przygód Gwendolyn i nie mogę się doczekać, kiedy zdobędę kolejne książki - ta powieść naprawdę wciąga!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam i również mi się strasznie spodobała ;) Przede mną jeszcze tylko nadal Zieleń :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Trylogia jeszcze przede mną, ale już teraz cieszę się na to spotkanie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kurczę, tyle pozytywnych opinii, że po prostu muszę tę trylogię przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie lubię i nie czytuje tego typu książek. Ale do tej konkretnej serii wszyscy zachęcają i chyba w końcu ulegnę. No, w każdym razie spróbuję z pierwszym tomem i jeśli mi się spodoba, to przeczytam następne.

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo chce przeczytać. Teraz mam w planach inną ksiązkę autorki " z deszczu pod rynne" mam nadzieje że też bedzie fajan

    OdpowiedzUsuń
  31. Słyszałam dużo o tej serii (między innymi od mojej koleżanki, która ją czytała). Mam na nią chrapkę ;))

    OdpowiedzUsuń
  32. a ja bym się chciała w końcu zabrać za tę serię, bo wydaje się urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  33. czytałam całą trylogię i dla mnie była super:)

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...