"Romeo i Julia"- William Szekspir

Tytuł: „Romeo i Julia”
Autor: William Szekspir
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Ilość stron: 172









Chyba nie ma nikogo kto nie znałby tragicznej historii Romea i Julii. Choć jest tak znana nie wiele osób przeczytała książkę na pisaną przez Szekspira.
Dramat opowiada o dwóch zwaśnionych rodzinach- Montekich i Kapuletów i ich dzieciach, które zakochały się w sobie od pierwszego wejrzenia na balu urządzonym w domu Kapuletów. Już następnego dnia ich miłość była tak wielka, że wzięli potajemnie ślub. Kilka godzin potem Romeo zostaje wygnany z miasta. Do tego nieszczęścia dochodzi jeszcze ślub z Parysem, do którego Julia zostaje zmuszona przez ojca. Dziewczyna chcąc pozostać czystą razem z franciszkaninem (udzielił on ślubu zakochanym) obmyśla plan wypicia tajemniczej mikstury, która pozwoli jej na utrzymywanie pozoru umarłej przez czterdzieści parę godzin by będąc już złożoną w kaplicy uciec razem z Romeo. Chyba każdy zna zakończenie tej tragicznej historii.
Byłam bardzo wstrząśnięta końcem sztuki. Przecież gdyby tylko Romeo przyszedł do kaplicy o kilka minut później Julia zdążyłaby się przebudzić i wszystko skończyłoby się inaczej. Czytało mi się ją dość ciężko, jak każde książki z tamtych czasów. Choć historia była dość ciekawa, w niektórych miejscach miałam ochotę zasnąć i pominąć je. Po prostu było już dla mnie tego za wiele. Tych wypowiedzi, tej całej gadaniny.  Po pewnym czasie zaczęłam zastanawiać się jak można tak szybko się zakochać i wziąć ślub. Nie za bardzo wierzę w miłość od pierwszego wejrzenia, więc było to dla mnie trochę dziwne. Ta sztuka podobała mi się tylko ze względu na to, że skończyła się bardzo tragicznie, a miłość dwóch kochanków jeszcze nie zdążyła rozkwitnąć, a tu spotyka ich taki nieszczęsny los. Jestem romantyczką, więc uważam, że powinni mieć szansę się jeszcze poznać i żyć ze sobą do najstarszych lat. Niestety to nie ja pisałam tę sztukę i nie ja wymyślałam o czym będzie opowiadać.
 „Romea i Julię” czytałam już drugi raz i nadal nie mogę się nadziwić jakie emocji wywołała we mnie ta książka. Daję 4,5/6.

21 komentarzy:

  1. Och, Szekspir ma naprawdę o wiele lepsze sukcesy w swojej twórczości. "Romeo i Julia" to dość słaby dramat - moim zdaniem. Choćby "Hamlet" jest godny uwagi, gdzie wątków jest więcej. "Romea i Julię" lubiłam w gimnazjum. Gdy przeczytałam utwór ponownie w liceum - zmieniłam nastawienie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodziewałam się czegoś więcej, tu się Szekspir nie popisał...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi tam się to wogle nie podoba ...
    Tylko te akcenty Wiesi "ACH ! Romeo czemuś ty jesteś romeo ?!!"

    OdpowiedzUsuń
  4. Romeo i Julia to dramat, który zna cały świat,ale ja jeszcze nie czytałam i chyba sama będę musiała się przekonać jaki on naprawdę jest :)

    Pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Romea i Julię znają wszyscy, ale jaj jeszcze nie czytałam. ale chyba będę musiała ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj piekna hostoria.. Jednak ksiązki nie czytałam bo skutecznie mnie zraziła pani od polskiego do niej:(( ale jeszcze wszystko przede mna:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Klasyka <3
    Najlepsza z najlepszych :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nie lubię książek pisanych wierszem, ale ekranizacja tej historii nawet przypadła mi gustu. przez samą powieści jednak nigdy nie przebrnęłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi sie, że w tamtych czasach inaczej wyglądała miłość i zamążpójście. Wtedy wszystko trwało zazwyczaj jakieś pół roku. Bywało dłużej, ale nie az tak jak w dzisiejszych czasach. Ludzie chwytali innych, gdy tylko pojawiło sie zauroczenie, co potem zaplusowało lub wręcz przeciwnie w ich zyciu.
    Co do samej sztuki - nie pałam do niej aż tak wielką miłością, ale uważam ją za jedną z najlepszych sztuk. Troche oklepana, ale właściwie wielkie klasyki tak mają. Sama chętnie jeszcze kiedyś do niej wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja czytałam tylko raz, obejrzałam sztukę i myślę, że to całkiem niezła historia. Trochę zbyt patetyczna, ale da się przeżyć

    OdpowiedzUsuń
  11. "Romeo i Julia" - książka obowiązkowa :) Też bym chciała, żeby cała ta historia skończyła się nieco inaczej, ale nie zawsze mamy "happy end"...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. oj Romeo i Julia. Chyba to już klasyką. Piękna historia miłosna. Kończąca się nieszczęśliwie. Ale dla mnie ma koniec pozytywny choć nie żyją to mogą złączyć się gdzieś tam w innym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja się spodziewałam czegoś więcej od tej lektury.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak dla mnie Szekspir w swojej twórczości ma wzloty i upadki. O ile np.: Makbet jest wzlotem, to Romeo i Julia jest upadkiem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sama historia Szekspirowska jest nieco pospolita, chociaż w tamtych czasach zapewne była nowatorska. Dla mnie największą przyjemność sprawiło zagłębianie się w układ rymów, dobór słownictwa. Nie spodobało mi się tylko tłumaczenie Słomińskiego, bo nie potrafiło oddać ducha epoki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Od Szekspira wszystko się zaczęło :) Klasyka, którą powinien znać każdy, a dla mnie jeden z najlepszych twórców. Jestem jego fanką od zawsze i na zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pamiętam, że była to moja lektura i byłam bardzo źle do niej nastawiona przez to, że jest pisana dramatem :/
    Lecz klasyka to klasyka, więc polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pamiętam jak parę lat temu byłam zmuszona przeczytać dzieła Szekspira. Podchodziłam do z nich z dużym dystansem, bo nie lubiłam brać się za coś co mi narzucano. O dziwo nawet przypadły mi do gustu i postanowiłam sięgnąć po nie w oryginale. I tu dopiero zaczęła się zabawa, pokochałam go całym serduchem :) Jeśli dobrze znasz angielski to polecam, zupełnie inaczej się czyta i słowa nabierają nowego znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  19. klasyka :) czytałam x razy! :) lubię do tego wracać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak, tak, piękna, romantyczna książka, jednak niestety to nie moje klimaty, wolę powieści bardziej trzymające w napięciu...

    OdpowiedzUsuń

Jestem wdzięczna za każdy Wasz komentarz i opinie. Dziękuję ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...